ایجاد یک هزار و ۶۷۷ شغل در روستاها و مناطق محروم کردستان
کد خبر: 3599659
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

ایجاد یک هزار و ۶۷۷ شغل در روستاها و مناطق محروم کردستان

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان به تبیین خدمات اشتغال و خودکفایی این نهاد در مناطق محروم و روستاهای استان کردستان در سال ۹۵ پرداخت و گفت: یک هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان و مجریان طرح اشتغال کمیته امداد ساکن در مناطق ​محروم بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه یکی از گروه های هدف این نهاد روستاییان و افراد ساکن در مناطق محروم هستند، گفت: با هدف محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم استان و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، در جهت ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت ساکنان این مناطق اقدامات مختلفی در سال گذشته توسط این نهاد انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به میزان ۵۳ درصد از اعتبارات اشتغال این نهاد در سال ۹۵ در جهت اشتغال زایی و ایجاد طرح های شغلی به مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم استان پرداخت شد.

جهان‌بین اعلام کرد: با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای یک هزار و ۶۷۷ نفر از مددجویان این نهاد که در روستاهای استان ساکن هستند شغل ایجاد شد که ۵۱۰ نفر از این افراد جزو زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نوع حرفه و شغل در این مناطق ایجاد شده است، عنوان کرد: اجرای ۹۹۸ طرح دامپروری، ۲۷۸ طرح کشاورزی و طرح های فرش بافی  در این مناطق به ترتیب بیشترین درصد تسهیلات پرداخت شده اشتغال در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بیان کرد: به منظور تسهیل در حمل و نقل عمومی مناطق محروم و روستایی و همچنین ایجاد اشتغال در این مناطق ۴۵ دستگاه خودرو ویژه حمل بار و مسافر شامل خودرو سمند، وانت وینگل تک و دو کابین به متقاضیان طرح های اشتغال به این مناطق واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت تراکتورسازی ایران ۷۴ دستگاه تراکتور با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد به مددجویان این مناطق تحویل داده شد.

جهان‌بین با بیان اینکه از دیگر خدمات این نهاد به مجریان طرح های خودکفایی بیمه سرمایه و مجریان طرح‌های خودکفایی است، یادآور شد: یک هزار و ۹۰۰  نفر از مددجویان و مجریان طرح اشتغال کمیته امداد ساکن در مناطق  محروم بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

captcha