نمایشگاه كاریكاتور جشنواره مقاومت در لبنان + عکس
کد خبر: 3578962
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

نمایشگاه كاریكاتور جشنواره مقاومت در لبنان + عکس

گروه بین‌الملل: در چارچوب برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت، نمایشگاه آثار برگزیده کاریکاتور و گرافیک با شعار گرامیداشت یاد شهید ناجی العلی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در بیروت برگزار شد.

نمایشگاه كاریكاتور جشنواره مقاومت در لبنان + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در چارچوب مجموعه فعالیت‌های چهارمین جشنواره هنر انقلاب و مقاومت، رایزنی فرهنگی ایران در لبنان با همکاری مسئولان جشنواره بین‌المللی مقاومت و جمعیت هنری «کل الالوان»، نمایشگاه آثار برگزیده کاریکاتور و گرافیک را با شعار گرامیداشت یاد شهید ناجی العلی* در سالن «یونسکو» بیروت برپا كرد.
این نمایشگاه با حضور محمدمهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی ایران، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، هنرمند برجسته کاریکاتوریست کشورمان و رئیس خانه کاریکاتور ایران، شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن یونسکو بیروت افتتاح شد و تا دو روز ادامه داشت.
در ابتدای این مراسم پس از اجرای سرود ملی سه کشور ایران، لبنان و فلسطین، با حضور خانواده شهید مدافع حرم، «فادی محمد جزار» فیلم کوتاهی از مزار شهید و نامه‌های دخترش به وی به نمایش درآمد.
رایزن فرهنگی ایران در سخنانی، ضمن معرفی جشنواره هنر انقلاب و مقاومت و گرامیداشت یاد شهید ناجی العلی، از شجاعی طباطبایی و تلاش‌های وی تقدیر کرد.
شجاعی‌طباطبایی، هنرمند برجسته کاریکاتوریست کشورمان با ابراز خشنودی از حضور و فعالیت‌های مختلف هنری در طول اقامتش در لبنان، از تلاش‌های رایزنی فرهنگی ایران تشکر كرد.
در بخش پایانی این مراسم، ضمن اهدای هدایا و لوح تقدیر رایزنی و جمعیت کل الالوان به خانواده شهید جزار و تقدیم لوح تقدیر این جمعیت به رایزن فرهنگی کشورمان، حاضران از نمایشگاه بازدید کردند.
بنابر اعلام این خبر، رایزنی فرهنگی ایران در لبنان با همکاری مسئولان جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت، ضمن دعوت از شجاعی‌طباطبایی، نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد در شهرهای مختلف لبنان طی یک هفته و نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت در بیروت، اقدام كرد.
*ناجی علی اسم مستعار «علی الادهمی» کاریکاتوریست معروف و شهید فلسطینی بود که سال‌ها پیش در لندن توسط سرویس‌های جاسوسی اسرائیل ترور شد.

نمایشگاه كاریكاتور جشنواره مقاومت در لبنان + عکس

نمایشگاه كاریكاتور جشنواره مقاومت در لبنان + عکس
captcha