برنامه‌های سپاه اراک در ایام فجر؛ از تشیع لندنی تا افتتاح خانه محرومان
کد خبر: 3567648
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

برنامه‌های سپاه اراک در ایام فجر؛ از تشیع لندنی تا افتتاح خانه محرومان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه اراک در تشریح ویژه برنامه‌های این نهاد در ایام فجر از برگزاری همایش تشیع لندنی، محفل انس با قرآن، افتتاح خانه محرومان و ... خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک امروز، 9 بهمن ماه در نشست خبری که به منظور تشریح ویژه برنامه‌های این نهاد در ایام‌الله فجر برگزار شد گفت: برنامه‌های بسیج در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت انجام خواهد شد.
وی شعار سی‌وهشتمین بهار انقلاب را«گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» عنوان کرد و افزود:  برنامه‌های بسیج اراک با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس و گلباران حجره طلبگی حضرت امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.
رضایی از برگزاری تجمع استانی یاران انقلاب خبر داد و افزود: گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری حلقات صالحین تحت عنوان میقات در نماز عبادی- سیاسی جمعه، برپایی دعای کمیل در سطح مساجد و پایگاه‌ها، برپایی جشن انقلاب در شهرستان اراک، شهرهای داودآباد، سنجان و ابراهیم آباد و همایش ائمه جماعات و فعالیت مساجد از دیگر برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فضاهای اینترنتی 8 نشست تخصصی در سطح مساجد شهرستان با محوریت مساجد با موضوع تحلیل و بررسی آسیب‌های اجتماعی و خطرات پیش‌روی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
رضایی بااشاره به برگزاری 10 یادواره شهدا از جمله یادواره شهدای مسجد شمس، مسجد سیدها، شهدای ورزشکار، ابراز کرد: برپایی محفل قرآنی در مسجد الزهراء(س) اراک، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم روستایی و حاشیه شهری، اعزام اکیپ حقوقی، برگزاری کلاس‌های آموزش پیشگری از طلاق و اعتیاد در محله‌های آسیب‌پذیر و همایش«تشیع لندنی» با حضور استاد پناهیان از دیگر برنامه‌هاست که دربازه زمانی خود اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: اجرای طرح کمک به جبهه مقاومت در سطح شهرستان اراک از جمله برنامه‌هایی است که از اول بهمن سال جاری آغاز کردیم از شروع این طرح تاکنون قریب به 10 میلیون تومان وجه نقد و بسیاری از وسایل خوراکی و اقلام دیگر جمع‌آوری شده است. در روز راهپیمایی 22  بهمن‌ماه، ایستگاهی تحت همین عنوان در مسیر در نظر گرفته می‌شود.
رضایی گفت: حضور در صبحگاه مشترک به میزبانی پدافند هوایی اراک، دومین مجمع بسیجیان اراک، برگزاری نشست‌های سیاسی، اعزام راهیان‌نور دانش‌آموزی، اعزام به مشهد مقدس ویژه افراد بالای 40 سال که تاکنون به مشهد نرفته‌اند از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: افتتاح 5 خانه محروم در دهه فجر انجام می‌شود، تاکنون 4 خانه محروم را به خانواده‌های بی‌بضاعت تحویل دادیم که با احتساب این 5 خانه 9 خانه به ارزش هرکدام 50 میلیون تومان تحویل می‌شود.
captcha