9 دی؛ نماد وحدت ملی با محوریت امام حسین(ع)/ لزوم پرهیز از جناحی کردن 9 دی
کد خبر: 3556356
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
خرسند مطرح کرد:

9 دی؛ نماد وحدت ملی با محوریت امام حسین(ع)/ لزوم پرهیز از جناحی کردن 9 دی

گروه سیاسی: عضو حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه نباید 9 دی را جناحی تعریف کرد، گفت: 9 دی نماد وحدت و اتحاد ملی با محوریت دین، امام حسین(ع) و ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و امام جمعه موقت کازرون، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت نزدیک شدن به 9 دی درباره اهمیت حضور مردم در صحنه در نظام مردمسالاری دینی گفت: 9 دی آزمون بزرگی برای انقلاب اسلامی بود. کشور طی هشت ماه دچار بحران شده بود و همه کسانی که به نوعی از اسلام و نظام اسلامی ضربه خورده بودند در این فتنه حضور داشتند.

9 دی امداد الهی و نمود بصیرت مردمی بود
وی ادامه داد: در طی این هشت ماه تمام ارزش‌ها و آرمان‌ها از اصل اسلام، روز قدس، امام(ره)، مقام معظم رهبری و ... زیر سؤال رفت و در آخر بی‌حرمتی نسبت به روز عاشورا و امام حسین(ع) صورت گرفت که حتی غیر مسلمانان نیز برای این روز احترام قائل هستند.

خرسند اظهار کرد: اینجا بود که آن بصیرتی که مقام معظم رهبری ماه‌ها بر آن تأکید کردند به صورت عملی با حضور سراسری مردم خود را نشان داد و مردم وقتی دیدند اصل اسلام و نظام در خطر است به صحنه آمدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خرسند، عضو حزب موتلفه اسلامی
عضو حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: به حق باید گفت 9 دی یک امداد الهی و عنایت امام حسین(ع) بود و مردم با شور حسینی در یک روز غیر تعطیل به صحنه آمدند و یک حماسه بزرگ را در تهران و اکثر شهرهای بزرگ کشور رقم زدند و این روز جاودانه و ماندگار شد.

بزرگداشت 9 دی، بزرگداشت انقلاب، قانون اساسی و امام خمینی(ره) است

وی تأکید کرد: گرچه امروز برخی سعی می‌کنند این روز فراموش شود اما 9 دی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند. بنابراین بزرگداشت 9 دی بزرگداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی، امام خمینی(ره) و بیعت با مقام معظم رهبری است و لذا بزرگداشت و تعظیم این روز از نشانه‌های انسا‌ن‌های باتقوا و باایمان است.

خرسند با بیان اینکه 9 دی تقابل یک جناح با جناح دیگر نبود، گفت: فتنه 88 نیز تقابل یک جناح با جناح دیگر نبود. در فتنه 88 رأس فتنه آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل سعود بودند که می‌خواستند نظام رابه چالش کشیده و براندازی کند و متأسفانه عده‌ای در کشور ما فریب خوردند. اما رهبر معظم انقلاب بر «جذب حداکثری» تأکید کردند و بدنه مردمی جریان معترض به انتخابات به خود آمدند و بسیاری از کسانی که در راهپیمایی 9 دی حاضر شدند.

9 دی؛ مناسبت ملی است، آن را جناحی نکنیم

امام جمعه موقت کازرون عنوان کرد: بسیاری از افرادی که در اعتراضات به نتایج انتخابات 88 حضور داشتند وقتی متوجه شدند که دشمن پشت این قضیه است پشت دشمن را خالی کردند و پشت نظام قرار گرفتند، هرچند متأسفانه درصد اندکی هنوز بر آن مواضع خود پافشاری می‌کنند و حاضر نیستند از اردوگاه دشمن خارج شوند.

وی تصریح کرد: بنابراین نباید 9 دی را جناحی تعریف کرد بلکه یک مناسبت ملی است و جمعیتی که آن روز به خیابان‌ها آمدند وابسته به یک جناح نبودند بلکه علاقمند به دین، مذهب، کشور و نظام بودند. در واقع می‌توان گفت 9 دی نماد وحدت و اتحاد ملی با محوریت دین، امام حسین(ع) و ولایت فقیه است.      
captcha