مشکلات داخلی کشور فقط با عزم ملی و همت والا حل می‌شود
کد خبر: 3550346
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
آیت‌الله دری نجف آبادی:

مشکلات داخلی کشور فقط با عزم ملی و همت والا حل می‌شود

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تمدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: مشکلات داخلی کشور ما جز با عزم ملی و همت والا حل نخواهد شد با استفاده از این دو مولفه مهم است که می‌توان اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق ساخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: وفای به عهد یکی از ارکان اصلی و مهم دین مقدس اسلام است و در عمل به آن سفارش ویژه‌ای شده است.
وی در ادامه گفت: اگر به تاریخ تحلیلی صدر اسلام بنگریم درخواهیم یافت که همیشه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) وفای به عهد خود را عملی می‌کردند و حتی در برخی موارد مسلمانان فاقد بصیرت وفای به عهد پیامبر(ص) و ائمه(ع) را صلاح نمی‌دانستند و اعتراض می‌کردند که بارزترین آن را می‌توان در ماجرای صلح حدبیه و صلح امام حسن مجتبی(ع) مشاهده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پذیرش قطع نامه 598 به ملت ایران فهماند که یکی از ارکان مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وفای به عهد است و در پاسخ به منتقدانش گفت برای رسیدن به هدف از جان و دل مایه گذاشتیم اما گاهی خدا می‌خواهد از راهی غیر از محاسبه انسانی، هدف را محقق کند.
آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به انجام کامل تمامی تعهدات توسط کشور ایران در برجام برای رفع تحریم‌ها گفت: آمریکایی‌ها با تمدید تحریم‌ها تا نشان دادند که به قول‌ و مصوبات کنگره ملی خود عمل نمی‌کنند و این نشان از ایدئولوژی فکری کشورهای استکباری دارد در حالی که نظام اسلامی با وجود اینکه شهدای هسته‌ای فراوانی تقدیم انقلاب کرد، مراکز مهم علمی کشور همچون آب سنگین اراک را متوقف کرد اما وفای به عهد را زیر پا نگذاشت.
امام جمعه اراک در ادامه گفت: خوشبختانه ملت ما در تمامی برهه‌ها نشان داده است با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و اتکا بر توان و دانش خود در مقابل تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه قد خم نکرده و با تقویت روحیه جهادی توانسته هر روز کشور را رو به رشد و تعالی پیش ببرد.
وی تاکید کرد: مشکلات داخلی کشور ما جز با عزم ملی و همت والا حل نخواهد شد زیرا با استفاده از این دو مؤلفه مهم است که می‌توان اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق ساخت.
آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: مسئولان کشور نباید به مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت بپردازند به جای این کار متوجه امور اولویت دار کشور باشند که ایجاد فرصت‌های شغلی، رفع معضل بیکاری، احیای صنایع و...  از جمله همین مسائل مهم کشور است که مسئولان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
captcha