از كبوتر بقیع تا كبوتر رضا(ع)/ ولایت عشق با شهادت امام مهربانی‌ها خاموش نشد
کد خبر: 3550055
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

از كبوتر بقیع تا كبوتر رضا(ع)/ ولایت عشق با شهادت امام مهربانی‌ها خاموش نشد

گروه اجتماعی: هنوز چندی از رحلت جانسوز نبی رحمت نگذشته بود كه رویكردهای عجیب و قریب و قرائت‌های مختلف از آئین جهانی‌اش روئیدن گرفت و انگار كه این سرنوشت مختوم اهل بیتش شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، هنوز چندی از رحلت جانسوز نبی رحمت نگذشته بود كه رویكردهای عجیب و قریب و قرائت‌های مختلف از آئین جهانی‌اش روئیدن گرفت. او كه فرمود، هیچ پیامبری به اندازه من سختی نكشید تا آنجا كه همسر مهربانش خدیجه(س) و حامی گرانقدرش ابوطالب را در سخت‌ترین شرایط از دست داد و با انواع تحریم‌های سیاسی و اقتصادی جنگید، دندان مباركش را شكستند و احشای گوسفند و شتر روی سرش ریختند و این اتصال الهی بود كه می‌فرمود اگر ماه را در دست چپم و خورشید را در دست راستم بگذارید دست از خدای یگانه برنخواهم داشت.
 انگار كه این سرنوشت مختوم اهل بیتش شد و چقدر سفارش كرد كه دو چیز گرانبها را برای شما به ودیعه گذاشتم، قرآن و عترتم؛ اما رفته رفته زخم خوردگان شمشیر عدالت نگذاشتند كفن مبارك پیامبر(ص) خشك شود و چنان بر اهل بیت او تاختند كه بنا بر بشارتش دختر گرانقدرش اولین نفری بود كه به او پیوست و وصی بر حق او كه همه و هزاران نفر در حجةالوداع دیدند و شنیدند كه خلافت را به او سپرد، فرقش را شكافتند.

طوفان‌های غمی كه جگر خاندان اهل بیت(ع) را پاره پاره كرد

طوفان غمی جگر حسن مجتبی(ع) را پاره پاره در تشت‌ها ریخت و بنیان خیمه‌های كربلا را در هم كوبید و این‌ها تمام نشده بود كه بقیع در نهایت حزن و اندوه و غمی جانكاه دو امام دیگر را در آغوش كشید تا آنجا كه حصر و زندان امام موسی(ع) هم برایشان آرامشی باقی نگذاشت و حكم به تبعید و تحت الحفظ بودن علی‌بن موسی الرضا(ع) دادند اما وعده الهی چیز دیگری بود «... وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ ... و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانید» (آیه 8 سوره صف)
از كبوتر بقیع تا كبوتر رضا(ع)/ ولایت عشق با شهادت امام مهربانی‌ها خاموش نشد
امامت و وصایت رسول‌الله(ص) مختص اهل بیت معصومین(ع) بود و با هر دسیسه‌ای اعم از فرقه‌سازی و شعبه شعبه كردن مسلمین گرفته تا رنج و زندان و شكنجه و تبعید با آن مقابله كردند اما هیچكدام از این‌ها كارساز نبود. 4 امامی و 7 امامی ساختند و افكار و عقایدی مانند امروز كه سعودی و داعشی و تكفیری می‌سازند را ایجاد و تقویت كردند تا اذهان را از تعالیم اسلام ناب دور كرده و در نهایت منسوخ كنند.
از كبوتر بقیع تا كبوتر رضا(ع)/ ولایت عشق با شهادت امام مهربانی‌ها خاموش نشد

مگر دل‌های بیدار مردم كور و كرند كه اجتماع 20 میلیونی را نبینند و نپرسند
مگر دل‌های بیدار مردم كور و كرند كه اجتماع 20 میلیونی را ببینند و نپرسند كه این حسین(ع) كیست كه عالم همه دیوانه اوست و این چه شمعی است كه جان‌ها همه پروانه اوست و لذا امروز می‌بینیم كه شروع به سانسور شدید خبری كرده و نمی‌گذارند جهانیان از علائم ظهور مطلع شوند.
از كبوتر بقیع تا كبوتر رضا(ع)/ ولایت عشق با شهادت امام مهربانی‌ها خاموش نشد
واقعه‌ای كه از دعوت اجباری امام رضا(ع) شروع شد در جهت كتمان حب اهل بیت(ع) بود چرا كه پیامبر عظیم الشان(ص) فرمودند امامان همگی نور واحدند، قیام كنند تا قعود كنند و هر چند راهی بس طولانی را بر امام تحمیل كردند و هزینه‌های فراوانی كردند تا بدانجا كه ردای ولایتعهدی فردی جابر را بر او پوشاندند كه اهانتی بس بزرگ بود لكن امام كار خود را كرده بود و حدیثی ماندگار از خود به جای گذاشت كه هزاران نفر مثل واقعه غدیر شنیدند و نوشتند كه و انا من شروطها... و این از مهم‌ترین اشارات برای عاقلانی بود كه سینه به سینه حفظ و حراست از سلسله اهل بیت(ع) را در همه شرایط به ما آموختند.
ولایت عشق نه تنها با شهادت امام مهربانی‌ها خاموش نشد بلكه چراغی پرفروغ توشه راه آیندگان شد. امامی كه به غلط غریب می‌خواندیم امروز به یمن خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی و فرموده امام(ره) كه اصلا آستان قدس مركز ایران است، به بار نشست.

امروز زائران اربعین عازم وادی توس هستند
هر چند كه امروز محبین ولایتمدار با وجود سرما و برف و سختی راه از اربعین بازگشته و عازم وادی توس هستند و این تلنگری است به امید آن روزی كه مردم و مسئولان طوری برنامه‌ریزی كنند كه حداقل مانند كشور رنج دیده و مصیبت زده عراق در عین جنگ داخلی و خارجی این‌گونه برای زائران اربعین جانفشانی كردند، ارائه خدمت كنند.
بسیار ناپسند است كه میهمانان اربعین 20 میلیون نفر و زائران سلطان توس 2 میلیون نفر اعلام می‌شود اما به امید روزی كه نهضت و بیداری جهان اسلام در درك معارف اهل بیت(ع) و عمل بدان‌ها به گونه‌ای به بار بنشیند كه مولا و صاحب الزمان(عج) چشمان بی فروغ همه ما را به ظهورش روشنی بخشد چرا كه جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار اوست. أین طالب بدم المقتول بكربلا...».

مجتبی مینایی‌فرد
captcha