تشییع و تدفین مرحوم سلیم موذن‌زاده در اردبیل/ اعلام عزای عمومی در این استان
کد خبر: 3548043
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

تشییع و تدفین مرحوم سلیم موذن‌زاده در اردبیل/ اعلام عزای عمومی در این استان

گروه اجتماعی: پیکر مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی مداح پرآوازه اهل بیت(ع) فردا چهارشنبه، سوم آذرماه در اردبیل تشییع و تدفین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در جلسه ستاد تشییع و تدفین سلیم موذن زاده اردبیلی که صبح امروز دوم آذرماه برگزار شد، تصمیم بر آن شد که پیکر آن مرحوم ساعت سه بعد از ظهر چهارشنبه از مقابل مصلای اردبیل به طرف آرامستان بهشت فاطمیه تشییع و تدفین شود.
پیکر آن مرحوم مغفور در قطعه شهدا و در کنار قبور مرحومین آیت الله مروج نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و حجت الاسلام استاد جعفری به خاک سپرده خواهد شد.
مراسم شام غریبان مرحوم موذن زاده اردبیلی نیز فردا بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد.
مراسم روز سوم این مرحوم هم روز پنجشنبه از ساعت 14 در مسجد اعظم برای آقایان و همزمان در مسجد نبوی محله تازه شهر برای بانوان برگزار می شود. 
سلیم موذن زاده اردبیلی امروز صبح سه‌شنبه، دوم آذر به علت کهولت سن و در اثر ایست قلبی در منزل شخصی خود در اردبیل دارفانی را وداع گفت.
وی در سال 1315 خورشیدی در محله تازه شهر اردبیل چشم به جهان گشود. صدای خوب در خانواده وی موروثی بوده و  توانایی بی وصف در اجرای برنامه های گوناگون مداحی، نوحه خوانی، مولود خوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی وی را در ردیف یکی از مطرح ترین افراد در این رشته ها قرار داده است. 
آن مرحوم بطور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی کرده و بیش از 2 هزار و 500 عنوان نوار کاست مربوط به برنامه های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان های عربی، فارسی و آذری موجود است.
اعلام عزای عمومی در پی درگذشت سلیم مؤذن زاده
همچنین شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بخاطر درگذشت سلیم موذن زاده اردبیلی مداح نامدار اهل بیت(ع) روز پنج‌شنبه را در این استان عزای عمومی اعلام کرد.
captcha