3300 طلبه از 69 کشور در جشنواره قرآنی المصطفی(ص)
کد خبر: 3540195
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
اسدی خبر داد:

3300 طلبه از 69 کشور در جشنواره قرآنی المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) از شرکت سه هزار و 300 نفر در بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حسین اسدی، امروز دوم، آبان ماه در مراسم افتتاحیه بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) گفت: حدود سه هزار و 300 نفر از طلاب غیرایرانی در این دوره از جشنواره و در بخش‌های شفاهی، کتبی و آثار شرکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه پنج هزار و 752 نفر رشته در این مسابقات شرکت دارند، گفت: این افراد از 69 ملیت از سراسر  دنیا در این جشنواره حضور دارند و بعد از مرحله مقدماتی مرحله نهایی نیز در چند ماه آینده با حضور نفرات برتر برگزار خواهد شد.
اسدی با بیان اینکه 540 مقاله در موضوع قرآن و تمدن‌سازی نیز به جشنواره رسیده و البته هنوز فرصت برای حضور افراد باقی است، گفت: از ویژگی‌های این دوره این است که مرحله مدرسه‌ای اضافه شده و رشته‌ها برای هر مقطع به صورت جداگانه تعریف شده و رشته‌های 3 و 5 و ده جزء نیز به مرحله مقدماتی در بخش حفظ اضافه شده است.
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی(ص) ادامه داد: زبان‌های مسابقات نیز به 9 زبان افزایش یافته است و زبان‌های تاجیکی، ترکی استانبولی و آذری و سواحیلی به زبان‌های فارسی، اردو، انگلیسی، فرانسه و عربی افزوده شده است.
اسدی همچنین بر انس با قرآن و قرائت روزانه آن از سوی طلاب تاکید کرد و ادامه داد: یکی از توصیه‌های مشترک بزرگان علما به فرزندانشان و طلاب قرائت روزانه قرآن و انس دائمی با آن بوده است.
وی با ذکر چند داستان از انس علما با قرآن بیان کرد: از جمله علمای بزرگ، مرحوم فیض کاشانی، ملاعبدالله شوشتری و میرداماد هستند که داستان‌های عجیبی از آنان در مورد انسشان با قرآن و توصیه آنان به دیگران بیان شده است.
اسدی با قرائت دو روایت از امام صادق(ع) و امام باقر گفت: امام صادق در روایتی فرموده‌اند که روزانه قرائت 50 آیه تجدید عهد و پیمان خالق با مخلوق است، همچنین امام سجاد(ع) فرمودند که اگر همه مردم  در شرق و غرب عالم بمیرند و من تنها باشم با قرآن احساس تنهایی نخواهم کرد.
captcha