شهدای ورزشکار روحیه شجاعت و پهلوانی خود را به نمایش گذاشتند
کد خبر: 3537052
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
بابازاده:

شهدای ورزشکار روحیه شجاعت و پهلوانی خود را به نمایش گذاشتند

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ما اگر می‌خواهیم روح شجاعت، غیرت، مردانگی و از خودگذشتگی را به همراه روحیه پهلوانی معنا کنیم باید به سراغ شهدای ورزشکاری برویم که بی‌ادعا اما مخلصانه به میدان‌های جنگ شتافتند تا مدال عزت این مرز و بوم را به گردن بیاویزند.

سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که شهدای این استان در عرصه‌های مختلف به عنوان شهید شاخص معرفی می‌شوند که در این بین در چند سال اخیر شهید شاخص نوجوان شهید مرحمت بالازاده و امسال نیز شهید شاخص ورزش کشور از این استان شهید اسماعیل اعلمی معرفی شدند.
وی تصریح کرد: شهدا با صداقت، اخلاص و نیت الهی با معبودشان معامله کردند و با در نظر گرفتن رضای خداوند در مسیر شهادت و دفاع از این مرز و بوم گام برداشتند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان با بیان اینکه شهدا در حقیقت برای این ملت و جامعه اسلامی عزت، آبرو و افتخار آفریدند و ماندگاری آن نیز به خاطر رنگ اخلاصی است که شهدا در کار و رسالت خود در پیش گرفته بودند، گفت: ما اگر می‌خواهیم روح شجاعت، غیرت، مردانگی و از خودگذشتگی را به همراه روحیه پهلوانی معنا کنیم باید به سراغ شهدای ورزشکاری برویم که بی‌ادعا اما مخلصانه به میدان‌های جنگ شتافتند تا مدال عزت این مرز و بوم را به گردن بیاویزند.
بابازاده افزود: آنهایی که فکر می‌کنند شهدا به خاطر مسائل مادی و یا دنیوی به جبهه‌ها رفتند، سخت در اشتباه هستند، زیرا آنها با معبودشان معامله‌ای مخلصانه و بی‌ریا داشتند و هرگز نخواستند تا در این مسیر به حرکت‌هایی دست بزنند که در آن آثاری از ریا وجود داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه شهدای والامقام این نظام با مجاهدت تمام در سنگر عزت و شرف ایستادند و امروز در سایه فداکاری آنها جمهوری اسلامی ایران و این مردم آزمون پس داده در اوج عزت و شرافت است، بیان کرد: ما به سه هزار و 400 شهید، 9 هزار و 800 جانباز، 724 آزاده و ده‌ها ایثارگر خودمان افتخار می‌کنیم که در جبهه‌های جنگ همواره در خط مقدم حضور داشتند و از خط‌شکنان لشگر 31 عاشورا بودند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اضافه کرد: دشمن با کینه و کدورت قلبی تلاش می‌کند تا در وحدت، انسجام و همگرایی این ملت رخنه ایجاد کرده و زمینه دوری از مسیر حق و حقانیت را به وجود آورد اما ملت ایران در مسیر عزتمند خود بیش از هر زمان دیگر به اهداف آرمانی خود ادامه داده و هرگز حاضر نیست در برابر دشمنان کوتاه بیاید.
وی با گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران تصریح کرد: امسال استان اردبیل میزبان کنگره شهدای ورزشکار  با محوریت شهید شاخص ورزش کشور شهید اسماعیل اعلمی است که این کنگره آبان‌ماه برگزار می‌شود.
captcha