زیارت غدیریه؛ میراثی گرانقدر از امام هادی(ع)
کد خبر: 3530628
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
طالبی عنوان کرد:

زیارت غدیریه؛ میراثی گرانقدر از امام هادی(ع)

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: زیارت غدیریه میراث گرانقدری است که از امام هادی(ع) برای شیعیان و مسلمانان به یادگار مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی طالبی، امام جمعه قیدار ظهر دیروز جمعه 26 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: افراد زیادی در طول تاريخ از حادثه غدير و اهميت آن سخن گفته‌اند اما هيچ يک نمى‌تواند بيانگر عظمت و شكوه غدير باشد، زيرا تنها كسانى مى‌توانند تعريف جامع از وقايع و حوادث عرضه کنند كه خود پديد آورنده آن باشند و بر همین اساس تنها خدا، پيامبر (ص) و على(ع) می‌تواند غدير را به بهترين شكل معرفى کنند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به دیدار مسئولان طرح سرشمارى نفوس و مسكن‏ با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: لازمه توسعه و پیشرفت کشور وجود آمار و محاسبه اطلاعات دقيق كشور است و نبود آمار صحیح و قابل اعتماد مى‏تواند ضرر عمده‏اى را متوجه كشور سازد و زمينه‏ساز تصميمات نادرست واقدامات نسنجيده مسئولین شود و لازمه داشتن آمار صحيح و درست آن است كه هم مردم با نهايت دقت و صحت به سؤالات پاسخ دهند و هم كسانى‏كه به جمع‏آورى و ارائه آمار مى‏پردازند، نهايت دقت و سلامت و امانتداری را رعايت كنند.

امام جمعه قیدار با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام هادی (ع) گفت: از وجود مبارک امام هادی (ع) دو میراث گرانقدر برای شیعیان و مسلمانان باقی مانده است که یکی از آن‌ها زیارتنامه جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام‌شناسی است و دیگری زیارت امیرالمومنین (ع) در روز عید غدیر است که امام هادی (ع) در یکی از سال‌ها و در روز غدیر از متوکل خلیفه عباسی آن زمان، تقاضا میکند که می‌خواهد به نجف برود و متوکل قبول نمی‌کند و امام در همان جا عبای خود را پهن و زیارتی را در آنجا انشا می‌کند که به زیارت غدیریه امام هادی معروف است که در مفاتیح الجنان وجود دارد و منبع بسیار مهم برای شناخت غدیر و حضرت امیر المومنین (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس بسيارى از معادلات جهانى را تغيير داد و چراغ اميد به پيروزى را در بين ملل مظلوم جهان روشن کرد و درست زمانی که انقلاب اسلامى، نهالى نوپا بود، درگير جنگى تمام‏عيار و همه‏جانبه شد كه براى نابودى يک نظام مستحكم هم كافى بود چه رسد به نظامى كه از عمر كوتاه آن، زمان زيادى نگذشته بود.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: راز پيروزى بر دشمن حرکت بر مبنا و محور غدیر بود ايمان قلبى و حقيقى به غيب و نصرت الهى بود که در اطاعت از ولی فقیه تبلور یافت ایمان به خدا و اطاعت از ولی شاه‏كليدی است كه هر امتى به آن دست‏پیدا کند، پيروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام طالبی تصریح کرد: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس بیش از پیش تبیین شود تا مایه عبرت شود، نقش پروژه نفوذ در شروع جنگ بود با دلیل و مدرک بنی‌صدر عامل نفوذی دشمن در این کشور بود و به این مملکت خیانت کرد و تحمیل جنگ بر این کشور بر اساس خیانت بنی‌صدر صورت گرفت. بنی صدر نه تنها از ارسال سلاح و نیروی کمکی نظامی به خرمشهر جلوگیری کرد، حتی از ارسال آذوقه به خرمشهر هم جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: بنی‌صدر علاوه بر اینکه مسئول شروع جنگ بود، بلکه تا زمانی که رئیس جمهور بود، عامل عدم پیشرفت ایران در جنگ هم همین بنی‌صدر خائن بود، حتی بنی صدر در زمانی که آبادان محاصره بود، دستور خالی شدن این شهر از سلاح‌های سنگین را صادر کرد سپاه را تحریم کرد و به ارتش دستور داد که حق ندارد یک فشنگ در اختیار سپاه قرار دهد.به خاطر این است که مقام معظم رهبری مکرر تاکید می‌کنند مراقب نفوذ دشمن در عناصر تعیین کننده سرنوشت نظام باشید، که در ابتدای انقلاب و شروع جنگ رخ داد.

امام جمعه قیدار با اشاره به باز گشائی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی گفت: پاییز بهار تعلیم و تربیت است باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد معلمین مربیان متولیان محترم آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند که این دانش‌آموزان امانت‌های الهی هستند و خاطر آنها یک مزرعه پاک و خالی است هر چه در آن کشت شود می‌روید پس تلاش کنیم فضائل انسانی را در آن رشد دهیم باید توجه داشته باشیم که تزکیه قبل از آموزش است اگر نفس‌ها تزکیه نشود علم به تنهایی خطرناک است.

حجت‌الاسلام طالبی تاکید کرد: آمار بالای کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزان شهرستان خدابنده در کنکور از دو امر حکایت دارد یکی استعداد درخشان و تلاش‌های مجدانه دانش‌آموزان این شهرستان و دومی تلاش‌های مسئولان امر، با این همه این شهرستان از جهت فضا و امکانات آموزشی رنج می‌برد و نزدیک به 40 درصد مدارس این شهرستان تخریبی است و بیشتر مدارس شهرستان به صورت دو شیفته برگزار می‌شود.

captcha