اخلاص رمز ماندگاری انسان است
کد خبر: 3522007
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
عالم اهل سنت:

اخلاص رمز ماندگاری انسان است

گروه اجتماعی: عالم اهل سنت بر لزوم رعایت اصل اخلاص به منظور صیانت از نفس و شخصیت و ماندگاری انسان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، شیخ سیدحسین توانا عصر دیروز 21 مرداد در همایش سیدالعابدین با ذکر این مطلب که باید معارف صحیفه سجادیه در جهان منتشر شود، گفت: ارتباط قلبی امام سجاد(ع) باخداوند باعث شد که چنین کتابی به جامعه بشریت عرضه شود.
وی افزود: اگر اهل بیت(ع) برگزیده هستند به این دلیل است که خداوند به آنها صفاتی داده است که دیگران نمی‎توانند به آن صفات دست یابند ولی می‎توانند در آن مسیر حرکت کنند؛اگر انسان‎ها بخواهند به عاقبت بخیری برسند باید این معارف را در زندگی خود پیاده کنند.
این عالم اهل سنت استان هرمزگان بیان کرد: یکی از خصوصیات برجسته امام سجاد(ع) که باید آن را الگوی خود قرار داد، اخلاص ایشان است؛ این اخلاص نیز باعث ماندگاری نام و مرام و معارف ایشان شده است.
وی گفت: اخلاص به این معنی است که انسان نباید رضایت خلق را به رضایت خود ترجیح دهد؛ در حقیقت تنها راه ماندگاری انسان توجه به اصل اخلاص است؛ تمام انسان‎هایی که خدایی نیستند و اخلاص ندارند قطعا حذف خواهند شد.
توانا بیان کرد: امام سجاد(ع) بخاطر اینکه می‎خواست رضایت خدا را داشته باشد نه خلق را، به صورت مخفیانه به محرومان و فقرا کمک می‎کردند و هر شب صدها منزل از کرم ایشان متنعم می‎شدند.
captcha