برگزاری 150 محفل انس با قرآن در پایگاه‌های بسیج اراک
کد خبر: 3509502
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

برگزاری 150 محفل انس با قرآن در پایگاه‌های بسیج اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: 150 پایگاه مقاومت بسیج شهرستان اراک میزبان برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان است.

محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از اجرای برنامه‌های قرآنی در  اراک، ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تقریباً در تمامی پایگاه‌های مساجد محافل انس با قرآن برپا شده و این روند تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.
وی در تشریح فعالیت‌های قرآنی حلقات صالحین گفت: آموزش روخوانی قراآن ویژه هنگام ورود به بسیج در قالب 10 جلسه از برنامه‌های در دستور کارست که در قالب نهضت قرآن‌آموزی و مقابله با بیسوادی قرآن انجام می‌شود.
رضایی اضافه کرد: به منظور لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ کلام الله مجید حفظ قرآن در قالب طرح تربیت حافظان قرآنی در رشته‌های حفظ ترتیبی، موضوعی، آیات منتخب، داستان قرآنی و سوره‌های منتخب آغاز شده و در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: آموزش روانخوانی قرآن بسیجیان عادی به فعال حداقل 20 جلسه آموزش قرآن در حلقات صالحین همراه با آزمون و اعطای گواهینامه روان‌خوانی از دیگر برنامه‌هاست.
رضایی برگزاری مسابقات قرآن ویژه سپاهیان در مراحل پایگاهی، حوزه مقاومت، ناحیه، استان و کشوری را یکی از برنامه‌های متداول این نهاد دانست و اظهار کرد: سال گذشته در مرحله پایانی مسابقات کشوری سازمان دارالقرآن بسیج، تعدادی از بسیجیان شهر اراک شرکت کردند و حائز مقام شدند.
وی بابیان اینکه محافل انس با قرآن ویژه بسیجیان در سطوح مختلف در طول سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهرستان اراک از فعالیت 190 پایگاه بسیج برخوردارست که از این رقم 150 پایگاه حداقل یک محفل انس با قرآن را با حضور قاریان و حافظان استانی و کشوری برگزار می‌کند.
این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد: برگزاری مراسم جزءخوانی، نشست‌های بصیرتی با محوریت دین، قرآن، اقتصاد و اجتماع از جمله برنامه‌های ماه رمضان است.
captcha