فعالیت‌ خودجوش مؤسسات در نمایشگاه قرآن/ برپایی دو غرفه ویژه دو رهبر قرآنی
کد خبر: 3506727
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
خسروی خبر داد:

فعالیت‌ خودجوش مؤسسات در نمایشگاه قرآن/ برپایی دو غرفه ویژه دو رهبر قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد: مدیر کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن با اشاره به فعالیت چهار بخش مؤسسات آموزشی، تدبر و فهم قرآن، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و بخش عترت در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن از برپایی دو غرفه ویژه دو رهبر قرآنی در این دوره از نمایشگاه قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیر کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به شعار نمایشگاه با عنوان «به سوی فهم قرآن» بیان کرد: با توجه به شعار این دوره از نمایشگاه، کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی با رویکرد فهم و تدبر قرآن، برنامه‌ریزی‌هایی را برای بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کرده است.

وی با اشاره به تعداد مؤسساتی که در این دوره حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن، 16 مؤسسه مرتبط با تدبر و فهم قرآن، 34 مؤسسه آموزشی، 8 غرفه در بخش عترت، 30 غرفه مؤسسات عمومی غیردولتی حضور خواهند داشت تا دستاوردهای قرآنی خود را عرضه کنند.

خسروی در ادامه با اشاره به بخش عترت تصریح کرد: در این بخش از نمایشگاه با توجه به احادیث اهل بیت(ع)، بر دو کتاب شریف «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» تأکید شده است و مقرر شده که پیرو آشنایی با این دو کتاب ارزشمند، هر شب با حضور اساتید اهل فن، نشست‌هایی برگزار شود که عموم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن به جایگاه و فضای نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن در فضای معنوی مصلای امام خمینی(ره) دایر است و همین موضوع موجب شده است بتوانیم جایگاه مناسبی را برای مؤسسات درنظر بگیریم و همین موضوع موجب می‌شود که آنها بتوانند دستاوردهای خود ارائه کنند و همچنین هستند مؤسساتی که برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه حضور دارند از جمله آستان قدس رضوی که امسال برای اولین سالی است که در کنار دیگر مؤسسات ونهادهای قرآنی غرفه‌ای را برای خود اختصاص داده است. 

وی اظهار کرد: در بخش مؤسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن طوری برنامه‌ریزی شده است که صفر تا صد کار برعهده خود مؤسسات است و خوشان به طور خودجوش در ارائه عملکردشان تلاش می‌کنند و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی خود را ارائه دهند.

خسروی با تأکید بر اهم برنامه‌های بخش مؤسسات آموزشی کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی بیان کرد: برگزاری 50 کارگاه آموزشی در حوزه‌های مختلف قرآن با موضوعات متنوع آموزشی، برگزاری مسابقات حفظ قرآن توسط نونهالان و کودکان، برگزاری 5 نشست تخصصی قرآن‌ کریم با موضوعات مطرح کشور، برگزاری مسابقات روزانه با موضوعات قرآنی‌، کتابت کامل قرآن‌ کریم توسط مخاطبین و بازدید‌کنندگان، مشاوره و استعداد‌سنجی قرائت در غرفه‌های از جمله برنامه‌های این بخش از نمایشگاه قرآن است.

مدیر کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن در پایان به دو غرفه جدید که برای نخستین بار در این بخش از نمایشگاه برپا شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، دو غرفه به نام‌های مؤسسه نشر و آثار حضرت امام خمینی(ره) که به آثار قرآنی، تفسیری و شخصیت امام خمینی(ره) می‌پردازد و همچنین غرفه «رهبر قرآنی» که به آثار و خدمات قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) قبل و پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد، در نظر گرفته شده است.
یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن تهران، از 25 خرداد‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا 8 تیر در مصلی امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
captcha