مقالات برتر جشنواره بین‌المللی کربلا معرفی شدند
کد خبر: 3497038
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

مقالات برتر جشنواره بین‌المللی کربلا معرفی شدند

گروه بین‌الملل: کمیته داوری و ارزیابی مقالات شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «ربیع الشهادة»(بهار شهادت) کربلا، مقالات برتر جشنواره دوازدهم را معرفی کرد.

مقالات برتر دوازدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهاده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ربیع الشهادة»(بهار شهادت) از دیروز، 21 اردیبهشت‌ماه با شعار «الإمام الحسين(ع)، مشكاة الحرية ونبراس الشهادة»(امام حسین(ع)، چراغ شهادت و آزادی) در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی آغاز به کار نمود.

کمیته داوران مسابقه پژوهش‌های این جشنواره، مقالات برگزیده اول تا سوم را به شرح زیر معرفی نمود:

1- مقاله نخست تحت عنوان «استراتيجيّات القيادة في خطاب الإمام الحسين(ع): راهبردهای رهبری در گفتمان امام حسین(ع)» اثر «هادی شندوخ حمید»، پژوهشگر و نویسنده عراقی.

2- مقاله دوم تحت عنوان «المغايرة الأسلوبية بين خطبتي الإمام الحسين(ع) یوم عاشوراء: تفاوت سبک میان خطبه‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا» اثر «طلال سلمان خلیفه» از عراق.

3- مقاله سوم تحت عنوان «التنمية البشرية في المسيرة الحسينيّة: توسعه بشری در نهضت حسینی» اثر «حازم طارشه» از عراق.

«طلال الکمالی»، عضو کمیته برگزاری دوازدهمین جشنواره «بهار شهادت» کربلا از مشارکت 75 مقاله در این مسابقات خبر داد و گفت: بیشتر مقالات رسیده واجد شرایط شرکت در جشنواره دوازدهم بودند و اغلب این مقالات از حیث موضوع و تحقیق از رتبه بالایی برخوردار بوده و هر کدام بخشی از نهضت حسینی را مورد توجه قرار داده‌‌اند.

وی ارزیابی مقالات را براساس معیارهای علمی دانشگاهی دانست و گفت: حقیقتا همه اندیشمندان در وهله اول برنده افتخار مشارکت در مبحثی مرتبط با نهضت سرخ حسینی شده‌اند.

طلال الکمالی در ادامه به کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقه اشاره نمود و افزود: مقالاتی از عراق، کشورهای اسلامی و عربی و پژوهشگران برخی ادیان و مذاهب به دبیرخانه مسابقات ارسال شد که برخی از این مقالات در جلسه صبح و عصر امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات «خاتم الانبیاء(ص)» حرم مطهر حسینی و سالن اجتماعات «امام حسن(علیه السلام)» حرم مطهر عباسی ارائه می‌شود.
captcha