نمایش دیجیتال قرآن خطی در کتابخانه بریتانیا
کد خبر: 3486614
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

نمایش دیجیتال قرآن خطی در کتابخانه بریتانیا

گروه بین‌الملل: نمایش نسخه دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های خطی که تاریخ آن به قرن هشتم میلادی برمی‌گردد، از دیروز، 19 فرودین‌ماه، در کتابخانه بریتانیا آغاز شد.

نمایش دیجیتال یک نسخه خطی قرآن در کتابخانه بریتانیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «العربی الجدید»، این نسخه خطی یکی از قدیمی‌ترین نسخ دست‌نویس قرآن به شمار می‌آید که از 121 برگ تشکیل شده و بیش از یک سوم متن کامل قرآن را دارد.

براساس اطلاعاتی که بر پشت جلد این نسخه خطی قرآن آمده، این نسخه دست نویس قرآن در سال 1879 میلادی توسط موزه بریتانیا از «جرویل جان چستر»، کشیش مسیحی(1830-1892 میلادی) خریداری شده است.

جرویل جان چستر یک کشیش مسیحی، نقاش و علاقه‌مندان به باستان‌شناسی و آثار تاریخی کشور مصر و تاریخ بود که سفرهای متعددی به مصر داشت و در طول این سفرها آثار و نسخه‌های خطی متعددی را خریداری کرد و این آثار اکنون در تعدادی از مؤسسات فرهنگی و کتابخانه‌های بریتانیا نگهداری یا به نمایش گذاشته می‌شوند.

کتابخانه بریتانیا پیش از این نسخه دیجیتال یک نسخه خطی قرآن که بین سال های (1304 تا 1306 میلادی) کتابت و متعلق به یکی از پادشاهان دوره مملوکی بود را در معرض دید عموم قرار داه بود؛ این نسخه خطی قرآن کاملا طلاکاری شده و دارای 321 صفحه است.

کتابخانه بریتانیا (به انگلیسی: The British Library) از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های جهان است که در شهر لندن، قرار دارد.

captcha