شهدای مدافع حرم پیام‌آوران امنیت نظام جمهوری اسلامی هستند
کد خبر: 3486356
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

شهدای مدافع حرم پیام‌آوران امنیت نظام جمهوری اسلامی هستند

گروه اجتماعي: قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهدای مدافع حرم پیام‌آوران امنیت نظام جمهوری اسلامی هستند و ما در سایه امنیتی که شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم فراهم کردند در صلح و آرامش به سر می​بریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی خدادادی، قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در سومین جشنواره ملی تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت ویژه خانواده شهدای مدافع حرم که امروز 18 فروردین ماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم پیام‌آوران امنیت نظام جمهوری اسلامی هستند و ما در سایه امنیتی که شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم فراهم کردند در صلح و آرامش به سر می​بریم و توانسته‌ایم زمینه توسعه پایدار نظام 40 ساله جمهوری اسلامی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای سال مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جدید به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، راه را به همه نشان دادند و ریاست جمهوری نیز با بیان پیش‌بینی رشد 5 درصد اقتصادی در سال جدید زمینه احقاق شعار رهبری را فراهم کردند.

خدادادی بیان کرد: 5 درصد رشد اقتصادی که در سال جدید پیش‌بینی شده می‌تواند تبعات مثبت و منفی داشته باشد، از جمله تبعات مثبت آن اشتغال‌زایی است که یکی از دغدغه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: البته از دیگر تبعات رشد اقتصادی، ادامه مهاجرت از روستاها به شهرها است که موجب حاشیه‌نشینی می‌شود و وزارت بهداشت را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. امید است با برنامه‌ریزی مناسب در کنار رشد اقتصادی، بتوان پاسخ‌گوی نیازهای روزافزون جامعه بود.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: سخن حضرت فاطمه(س) که می‌فرمود دیگران را بر خود ترجیح دهیم، الگوی مناسبی برای فعالیت‌های داوطلب‌محور و ایثارگری است؛ همان‌گونه که مادران و همسران شهدا، گام اساسی را با شهیدپروری در این راستا برداشتند. مادران و همسران شهدا با فراهم کردن زمینه شهادت‌طلبی، موجب تداوم نظام جمهوری اسلامی و آسایش آحاد ملت شدند.

وی اظهار کرد: مادر، همسر و فرزند شهید بودن یک افتخار است؛ نگاه ما به شهادت‌طلبی باید افتخارآمیز باشد نه امتیازآمیز، زیرا با نگاه امتیازآمیز به شهادت، موجب کاهش ارزش شهدا خواهیم شد.

خدادادی بیان کرد: همچنین باید با صیانت از شهدا راه ایشان را ادامه داد و با آشنا کردن نسل‌های بعد با شهدا، راه آنان را تداوم ببخشیم.

يادآور مي​شود، در این مراسم از 20 خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل و تقدیر و همچنین کتاب "رد پای پرواز" که از سوی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان منتشر شده است، رونمایی شد.

captcha