جهاد دانشگاهی بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی جوان تکیه کند
کد خبر: 3390438
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

جهاد دانشگاهی بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی جوان تکیه کند

گروه اجتماعی: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گاه نگاه نامناسبی به نیروی انسانی جوان در جامعه ما وجود دارد، گفت: جهاد دانشگاهی باید بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی تکیه کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند امروز، 27 مهرماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان، گفت: ملت ما در ابعاد گوناگون گنج‌هایی را در اختیار دارد که گاه به درستی استفاده نمی‌شود.



وی ادامه داد: امروزه در عرصه تعلیم و تربیت توانایی نه گفتن به زشتی‌ها را به انسان‌ها می‌آموزند که مبتنی بر تفکر خلاق است و به افراد می‌آموزد که چگونه در شرایط حساس بتوانند تصمیم‌گیری کنند که این مهم باید مد نظر قرار گیرد.



امام جمعه بیرجند بیان کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که هدفش کاربردی کردن، عینی کردن و به نتیجه رساندن دستاوردهای علمی است که در این عرصه باید از ظرفیت دیگر دانشگاه‌ها نیز استفاده کند.



رضایی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های مدیران جهاد دانشگاهی نگاه آینده‌نگر و توجه به مسائل اصلی کشور است، افزود: ما در جهان امروز با دو فرهنگ تمدن غرب که اصل را اصالت لذت می‌داند و فرهنگ اسلامی که به صراحت آیات قرآن آسمان و زمین را در تسخیر انسان می‌داند رو‌به‌رو هستیم.



وی با اشاره به اینکه گاهی نگاه نامناسبی به نیروی انسانی جوان در جامعه ما وجود دارد، گفت: جهاد دانشگاهی باید بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی تکیه کند چرا که با توجه به این ظرفیت می‌توانیم به قله‌های علمی برسیم.



قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها نباید مسائل فرعی جای مسائل اصلی را بگیرد، افزود: جابه‌جایی مدیران و مسئولان امری طبیعی است اما تکیه باید بر بدنه کارشناسی و هوشمند کشور باشد که دولت‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهند.



رضایی یادآور شد: در خراسان جنوبی در حوزه قرآن و طب و قرآن و نجوم فعالیت‌هایی را شروع کرده و پیگیری می‌کنیم چرا که معتقدیم سیستم تغذیه‌ای در کشور ما مطلوب نیست.

captcha