اجرای ۸۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی
کد خبر: 3365355
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

اجرای ۸۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۸۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال علیرغم مشکلات مالی سازمان‌ها و ادارات نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی افزایش بافته است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسن مجنوبی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز، 29 شهریورماه در نشست خبری گفت: یکی از ویژگی‌های هفته دفاع مقدس امسال تقارن آن با ایام اعیاد قربان و غدیر است.



وی اظهار کرد: قربانی شدن نفسانیات شاخصه برجسته عید قربان و ولایت پذیری شاخص عید غدیر است که هر دوی این ویژگی را در رفتارهای شهدا، جانبازان و ایثارگران سال های دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از راهبردهای برنامه‌های هفته دفاع مقدس نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی و تأثیر آن در نهضت بیداری اسلامی است.



تنها بٌعد حماسی دفاع مقدس مدنظر قرار نگیرد



مجنونی ادامه داد: در تبیین دفاع مقدس نباید تنها به بعد حماسی آن توجه نشان داد، بلکه جهات علمی و رزمی آن نیز بسیار حائز اهمیت است که می‌توانند مد نظر خبرنگارانی قرار گیرد که تلاش دارند در این عرصه فعالیت کنند.



وی با اشاره به اجرای 800 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال علیرغم مشکلات مالی سازمان‌ها و ادارات نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته است.



مدیر ل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح، رونمایی از کتاب و نماهنگ دفاع مقدس و شب شهر دفاع مقدس در دانشگاه بیرجند از جمله برنامه‌های اولین روز هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی است.



مجنونی بیان کرد: همایش سربازان و دفاع مقدس، برگزاری شب شعر دفاع مقدس در نهبندان، گردهمایی و تجلیل از رزمندگان در اول مهرماه دومین روز از هفته دفاع مقدس و کوهپیمایی ویژه خواهران در بیرجند، افتتاح نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در آیسک و برگزاری شب شعر دفاع مقدس با حضور شعرای کشوری در دانشگاه صنعتی بیرجند در دوم مهرماه سومین روز از هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.



وی ادامه داد: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی عمومی در شهرستان‌های استان، همایش زنان ایثارگر در سرایان، برگزاری مسابقات محلی و شتر سواری در نهبندان، برگزاری شب شعر در بشرویه از برنامه‌های چهارمین روز هفته دفاع مقدس مصادف با 3 جمعه مهرماه خواهد بود.



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در شنبه 4 مهرماه پنجمین روز از هفته دفاع مقدس نیز همایش رزمندگان و جانبازان و آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در حسنیه جماران بیرجند برگزار می‌شود



مجنونی گفت: نشست روشنگری ـ بصیرتی در بیرجند، نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سرایان، همایش کویرنوردی در زیرکوه و برگزاری کرسی آزاد اندیشی با محوریت دفاع مقدس در دانشگاه بیرجند از جمله برنامه‌های یک شنبه 5 مهرماه همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس می‌شود.



افتتاح مجتمع فرهنگی، ورزشی ایثار خراسان جنوبی همزمان با هفته دفاع مقدس



وی اظهار کرد: همچنین همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس در 6 مهرماه مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خراسان جنوبی با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حجت الاسلام شهیدی افتتاح می‌شود.



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه پروژه پارک موزه دفاع مقدس به دلایل بودجه‌ای و اعتباری از سال 86 که پیگیری‌های آن آغاز شده به سرانجام نرسیده، بیان کرد: تلاش بر این است که فاز اول آن سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.



مجنونی یادآور شد: همچنین مجمع فرمانده‌هان دفاع مقدس خراسان جنوبی تشکیل شده که هر شش ماه یک بار تشکیل جلسه می‌شود.

captcha