شادمانی افراط‌گرایان بودایی میانمار از حذف مسلمانان از انتخابات
کد خبر: 3359961
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

شادمانی افراط‌گرایان بودایی میانمار از حذف مسلمانان از انتخابات

گروه بین‌الملل: رهبران افراط‌‌گرای بودایی میانمار از این که توانستند مسلمانان را از انتخابات ماه نوامبر این کشور حذف کنند، شادمانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP)، راهبان افراط‌گرای بودایی پس از تصویب قانون بحث‌برانگیز و ضداسلامی منع مسلمانان روهینگیا از رأی دادن در انتخابات آتی، از  این «پیروزی» ابراز خوشحالی کردند.

حزب «لیگ ملی برای دمکراسی» میانمار به ریاست «آنگ سان سو چی»، برنده جایزه صلح نوبل نیز که اصلی‌ترین حزب مخالف دولت است، با سر خم کردن در برابر تهدیدهای افراط‌گرایان از ثبت‌نام نامزدهای مسلمان خودداری کرد.

ویراتو، راهب تندروی میانماری با اعلام رضایت از این مسئله گفت: بسیاری از اوقات (به دلیل خطر حضور مسلمانان در انتخابات) خواب به چشمانم نمی‌آمد.

این راهب فتنه‌انگیز در سال‌های اخیر تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای ایجاد احساسات ضداسلامی در این کشور بودایی‌نشین انجام داده است.

وی با ترویج این تصور که دین بودایی از سوی مسلمانان در خطر است، شب‌ها بیدار می‌ماند تا تصاویر خشونت‌آمیزی را که به مسلمانان نسبت می‌دهد، در صفحه فیس‌بوکش که 91 هزار عضو دارد، قرار دهد و مردم را علیه مسلمانان تحریک کند.

جنبش افراطی «969» او نیز منجر به جنایات گسترده و نسل‌کشی اقلیت مسلمان این کشور و بی‌خانمان شدن بیش از یک میلیون مسلمان شده است.

ویراتو در سال 2003 به 25 سال حبس محکوم شده بود اما در سال 2011 به همراه دیگر زندانیان سیاسی مشمول عفو عمومی شد و  اقدامات خود را علیه مسلمانان آغاز کرد.

captcha