اعطای جایزه مدارس عالی اتریش به اسلام‌شناس آلمانی
کد خبر: 3357615
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

اعطای جایزه مدارس عالی اتریش به اسلام‌شناس آلمانی

شعب خارجی: آنگلیکا نویویرت، اسلام‌شناس آلمانی به خاطر تحقیقات در حوزه مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت جایزه موفق به کسب جایزه مدارس عالی زالسبورگ (Salzburg) در اتریش شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در برلین، خانم آنگلیکا نویویرت (Angelika Neuwirth)، اسلام شناس سرشناس آلمانی موفق به کسب جایزه مدارس عالی زالسبورگ (Salzburg) در اتریش شد.

این جایزه به خاطر فعالیت های علمی آنگلیکا نویویرت در حوزه مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت به او تعلق گرفته است.

هیئت داوران در توضیح اعطای این جایزه به تحقیقات خانم نویویرت بر روی تأثیر متقابل و هم‌زمان قرآن و آموزه های مسیحی اشاره کرده است.

خانم نویویرت در 4 نوامبر 1943 در شهر «نینبورگ» در ایالت نیدرزاکسن آلمان به دنیا آمد. او در برلین، تهران، گوتینگن، مونیخ و اورشلیم به تحصیل در عرب شناسی (Arabistik)، سامی شناسی (Semitistik) و لغت شناسی کلاسیک (Klassische Philologie) پرداخت.

وی بین سال های 1977 تا 1983 استاد مهمان دانشگاه اردن بود. از سال 1991 استاد صاحب کرسی رشته عرب شناسی در دانشگاه آزاد برلین شد. بین سال های 1994تا 1999 مدیریت مؤسسه شرق در جامعه مشرق زمین آلمان در بیروت و استانبول را بر عهده داشت.

او از سال 2007 مدیر پروژه کورپوس کورانیکوم (Corpus Coranicum) در آکادمی علمی برلین براندنبورگ (Berlin Brandenburgische Akademie der Wissenschaften) است.

آنگلیکا نویویرت برگزیده جوایز و نشان های بسیاری است که از آن جمله می توان به صلیب درجه یک خدمات فدرال، جایزه زیگموند فروید (Sigmund Freud) برای مطالعات علمی و جایزه لئوپولد لوکاس (Leopold Lucas) دانشگاه توبینگن (Tübingen) آلمان اشاره کرد.

captcha