تمرکز جهاد دانشگاهی بر خلاقیت‌های علمی و تولیدات نرم‌افزاری
کد خبر: 3338378
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
عباسپور خواستار شد:

تمرکز جهاد دانشگاهی بر خلاقیت‌های علمی و تولیدات نرم‌افزاری

گروه اجتماعی: نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی باید بیشتر فعالیت‌های خود را در عرصه تولید علم، خلاقیت علمی، کارآفرینی و تولیدات نرم افزاری متمرکز کند.

روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه هیچ انتقادی را نمی‌توان به عملکرد جهاد دانشگاهی  وارد دانست، اظهار کرد: از ابتدای تأسیس جهاد دانشگاهی تا امروز در خصوص مأموریت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی برعهده این سازمان گذاشته است هیچ انتقادی را نمی‌توان به عملکرد این نهاد وارد دانست.

وی افزود: بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران که سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است باید تحولات و انقلاب‌هایی در عرصه‌های مختلف کشور صورت می‌گرفت.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله انقلاب‌هایی که در عرصه‌های مختلف جامعه باید شکل می‌گرفت می‌توان به انقلاب در نظام آموزشی و دانشگاه‌ها اشاره کرد که در همین راستا معمار کبیر انقلاب دستور به تاسیس جهاددانشگاهی داد.

عباسپور ادامه داد: بعد از تأسیس این سازمان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، علوم پزشکی، حوزه دفاعی و به خصوص در بخش سلول‌های بنیادی خون بند ناف پیشرفت‌های چشمگیری را در کشور شاهد بودیم که این پیشرفت‌ها را مرهون جهادگران عرصه علم و فرهنگ در کشور هستیم.

این نماینده مجلس افزود: فعالیت‌های دقیق و مستمری که در حوزه سلول‌های بنیادی خون بند ناف صورت گرفته و با دستاورد‌هایی که در این عرصه به دست آورده باعث شده که ناباروری در کشور تا 85 در صد قابل درمان باشد که همین امر باعث اعتماد عمومی مردم به این سازمان شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سطح جامعه با پیشرفت‌های چشمگیری روبه روبرو هستیم که در حال حاضر خلأ بین صنعت و علم مشهود است، توضیح داد: جهاد دانشگاهی در عرصه تولیدعلم و تجاری‌سازی علم اقدامات خوبی را انجام داده که در حال حاضر برای پر کردن خلأ بین صنعت و علم باید فعالیت‌های صنعتی را قبل از انجام دادن به صورت علمی بررسی و هماهنگی لازم را بین علم و صنعت ایجاد کرد که جهاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده است.

عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی باید در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های خود را در عرصه تولید علم، خلاقیت علمی، کارآفرینی و تولیدات نرم افزاری متمرکز کند.

captcha