روزه‌داری در هوای گرم بیانگر ایمان راسخ و خضوع در برابر فرمان خداوند است
کد خبر: 3322019
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
عسگری:

روزه‌داری در هوای گرم بیانگر ایمان راسخ و خضوع در برابر فرمان خداوند است

گروه اجتماعی: سرپرست اداره اوقاف تفرش تصریح کرد: روزه‌داری در هوای گرم تداعی کننده تسلط افراد روزه‌دار بر هواهای نفسانی و شهوات است، همچنین بیانگر خضوع و فرمانبرداری از خداوند و رسول(ص) و ایمان راسخ و حکایت از دلی سرشار از عشق به حضرت باریتعالی است.

مهدی عسگری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تفرش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: این ماه سراسر نور به واسطه نزول قرآن در شب قدر به عنوان یکی از برترین ماه‌های سال شمرده می‌شود.

وی بابیان اینکه خوشبختانه مردم نسبت به جایگاه  ماه مبارک اشراف کامل دارند ادامه داد: رسیدن به آرامش یکی از اهداف روزه‌داری است که خداوند به واسطه محبت زیاد به انسان آن را واجب کرده و  جایگاه ایمان و جاودانگی را در قبال پرهیز از دنیای متنوع فانی به انسان وعده داده که مؤمنان در  صورت درک عظمت این ماه یقیناً به آن دست خواهند یافت.

این مقام مسئول با بیان این که با روزه‌داری و فرود آوردن سرتسلیم در پیشگاه ربوبی حضرت باریتعالی رذیله‌های اخلاقی برطرف می‌شود، اضافه کرد: توجه بیشتر به خداوند متعال برای انسان ارمغان‌هایی همچون رعایت حق الناس، اجتناب از تهمت و غیبت و امید به بخشایش و توبه پذیری به همراه دارد.

وی همچنین در رابطه با واجب بودن روزه  در ادیان دیگر به آیه 183 سوره مبارکه بقره که می‌فرماید؛ «اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید روزه بر شما مقرر شده است همانگونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد که پرهیزگارى کنید» استناد کرد و افزود: روزه گرفتن در هوای گرم نشانه خضوع و فرمانبرداری از خداوند و رسول(ص) و بیانگر ایمان راسخ و اراده‌ای قوی بندگاه مخلص و حکایت از دلی سرشار از عشق به حضرت باریتعالی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تفرش در پایان، بابیان این مطلب که روزه‌داری در هوای گرم تداعی کننده تسلط افراد روزه‌دار بر هواهای نفسانی و شهوات دارد، خطاب به افرادی که به هر دلیل توفیق روزه‌داری برای آنان حاصل نمی‌شود، اظهار کرد: افراد روزه‌خوار باید حرمت این ماه شریف را حفظ کرده و در ملأعام به روزه‌خواری مبادرت نکنند؛ چراکه این امر، غیر اخلاقی و ضد ارزش‌های دینی است.

captcha