محفل انس با قرآن در دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد
کد خبر: 3316741
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
روز گذشته؛

محفل انس با قرآن در دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن روز گذشته به میزبانی دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر با حضور دریادار سیاری و جمعی از قرآن‌دوستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی ‌قرآن(ایکنا)،‌ محفل انس با قرآن روز گذشته، 30 خردادماه به میزبانی دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر با حضور امیر دریادار سیاری، فرماندار نداجا، کارکنان، دانشجویان و سایر فرماندهان این دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دانشجو کمیل خیر‌اندیش، آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه محمد‌مهدی شمس و اسماعیل ابراهیم‌نژاد از قاریان برجسته شهرستان و استان مازندران به تلاوتی آیاتی از قرآن پرداختند.


در ادامه گروه همخوانی دانشجویی «طه» به اجرای برنامه پرداختند و سپس دانشجو حسن شهریاری، از حفاظ دانشگاه نوشهر به ا‌جرای ‌برنامه حفظ پرداخت.
مناجات‌خوانی و خواندن دعای ربنا توسط علی‌اکبر علیزاده همزمان با اذان مغرب از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
‌امیر دریادار سیاری، فرمانده نداجا در ادامه این مراسم به بیان وظایف دانشگاه و دانشجویان آن پرداخت و اظهار کرد: وظیفه دانشگاه پرورش فرماندهان و مدیران آینده‌ساز، ولایت‌مدار و شهادت‌طلب نیروی دریایی برای عرصه‌های مختلف است.


صیای با اشاره به اینکه ‌در رابطه با پرورش دانشجو باید سه موضوع مهم را مدنظر قرار دهیم، افزود: ارتقای سطح علمی اولین نکته در این زمینه است و همانطور که ما همزمان در دریای آزاد مشغول دریانوردی هستیم و همچنین در عرصه جهانی حضور داریم باید سطح علمیمان را ارتقا دهیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با عنایت پروردگار نیروی دریایی توانسته است در اکثر مسابقات ورزشی رتبه‌های برتر را از آن خود کند، اظهار کرد: توان جسمی دانشجویان دومین موضوعی است که باید مدنظر قرار داد و باید توجه داشت برای بالا بردن توان جسمی آنها مسئله ورزش و مهارتهای قهرمانی این قشر را ارتقا دهیم.
سیاری در ادامه افزود: ساختن دانشجو، مدیران و افسران توانمند برای شرایط سخت و ارتقای سطح علمی و پژوهشی آنان از جمله وظایف دانشگاه است.


فرماندار نداجا ‌‌تربیت معنوی دانشجویان ‌را سومین وظیفه دانشگاه دانست و بیان کرد: خودسازی جوانان و جامعه و تربیت معنوی دانشجویان را نباید محدود به ماه رمضان کنیم و باید در تمامی ایام سال این نکته را مدنظر داشته باشیم.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقات قرآنی تقدیر شد.
گفتنی است؛‌ ‌دارالقرآن نیروی دریایی ارتش در نظر دارد نظیر این برنامه را در تمامی یگان‌هایش با حضور فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار کند.

captcha