استانداردسازی؛ رسالت رسانه/ ۸۰۰۰ نشریه، خبرگزاری و پایگاه اطلاع‌رسانی در کشور فعالیت دارند
کد خبر: 3308570
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
محرابی مطرح کرد:

استانداردسازی؛ رسالت رسانه/ ۸۰۰۰ نشریه، خبرگزاری و پایگاه اطلاع‌رسانی در کشور فعالیت دارند

گروه اندیشه: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استانداردسازی رسالت رسانه است، گفت: در سال ۶۸ حدود ۲۵۰ نشریه فعال وجود داشت این درحالی است که امروز هفت هزار و ۵۰۰ نشریه، ۴۰۰ پایگاه اطلاع‌رسانی و بیش از ۶۰ خبرگزاری در فضای رسانه‌ای فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حسن محرابی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه، ششم خردادماه در اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات غرب کشور که در  سالن شهید آوینی ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: طی سال‌های اخیر شکل فعالیت‌های رسانه‌ای تغییر کرده و به شکل صنعت درآمده است.
وی ادامه داد: در سال 68 حدود 250 نشریه فعال وجود داشت این درحالی است که امروز هفت هزار و 500 نشریه، 400 پایگاه اطلاع‌رسانی و بیش از 60 خبرگزاری در فضای رسانه‌ای فعالیت می‌کند.
محرابی با اشاره به این‌که استفاده از ظرفیت‌های صنوف یکی از کارهای مهمی است که باید انجام شود، عنوان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های صنوف که جشنواره یکی از اقدامات آن است استفاده کنیم.
مدیرکل مطبوعات خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد بیان کرد: در جلسه‌ای که با شوراهای صنفی انجام گرفت تصمیم گرفته شد برای انجام صدور مجوز از شهرستان به تهران مراجعه نشود و مقرر شد یارانه، کارت خبرنگاری و صدور مجوز به شکل الکترونیک انجام شود.
وی در رابطه با برگزاری جشنواره‌ها گفت: بنا شد این جشنواره‌ها به‌صورت تک شهر و یا تک منطقه برگزار نشود چراکه با این کار امکان در کنار هم جمع شدن را به ما نمی‌دهد.
محرابی با بیان این‌که سیاست‌گذاری‌ها این است که جشنواره‌ها به شکل منطقه‌ای انجام شود، اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌ شده جشنواره‌های مشترک بین استان‌های هم‌جوار با کشورهای دیگر انجام شود و در این زمینه امکانات لازم وجود دارد.
مدیرکل مطبوعات خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد افزود: حوزه حمایت از رسانه‌ها فقط به یارانه ختم نمی‌شود بلکه بخش مهم، سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی است که در حوزه‌های مختلف این کار انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: در بحث یارانه یک کارگروه اقتصادی از رسانه‌های مختلف تشکیل شده که به‌صورت پیشنهادی ادامه یارانه برای سال جدید طراحی‌شده که می‌توانند در این زمینه پیشنهاد بدهند.
محرابی با اشاره به این‌که از دو سال گذشته یارانه نشریات محلی حذف شده و یارانه این مجموعه به بخش خصوصی داده می‌شود، تصریح کرد: رسالت رسانه استانداردسازی است که در این زمینه کارهایی انجام و مشخص می‌شود رسانه‌ها از چه رتبه‌ای برخوردارند.
مدیرکل مطبوعات خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، بیان کرد: یارانه آموزشی و اعزام مطبوعات به کنفرانس خبرگزاری‌های خارجی همه نیازمند استانداردسازی است که تا حدودی این کار انجام‌ شده است.

captcha