تربیت پژوهشگران اسلام‎شناس از اهداف اصلی دبیرستان‌های صدراست
کد خبر: 3304585
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
حجت‌الاسلام قربان‌پور:

تربیت پژوهشگران اسلام‎شناس از اهداف اصلی دبیرستان‌های صدراست

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا فضایی مناسب برای رقابت سالم دانش‌آموزان از نظر علمی و اخلاقی است، افزود: تربیت فرهیختگان و پژوهشگران اسلام شناس ازاهداف دبیرستان‎های علوم ومعارف اسلامی صدرا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز، 27 اردیبهشت در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان، اظهارکرد: دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا فضایی مناسب برای رقابت سالم دانش‌آموزان از نظر علمی و اخلاقی است که این رقابت با سایر مدارس نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به پیشنهاداتی جهت بهینه کردن فعالیت‌های این مدارس، انجام تبلیغات عملیاتی را در این خصوص مهم دانست و اظهارکرد: لازم است عملکرد خوب و ارزشمند دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا از طریق مطبوعات و صدا و سیمای محلی هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها به مردم استان انعکاس داده شود تا ضمن آگاه‌سازی مردم استان از چگونگی عملکرد این دبیرستان‌ها برای ثبت نام فرزندان خود در این مدارس برای سال تحصیلی آینده اقدام کنند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه با ذکر مقدمه ای پیرامون بهره‌گیری از خصلت‌های ارزشمند ائمه اطهار(ع) در زندگی، توجه به مسئله نظام خانواده و نظام آموزشی در جامعه را از جمله ضروریات مهم برای رفع و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی تصریح کرد: اخلاق اسلامی و داشتن شرایط منطبق بر ارزش‌های دینی یکی از وظایف مهمی است که لازم است در گزینش دانش‌آموزان دبیرستان‌های صدرا در نظر گرفته شود، گرچه نوجوانان عزیز کشورمان از بهترین جوانان دنیا از نظر مسائل اخلاقی و دینی هستند؛ اما در نظر گرفتن اولویت‌های اخلاقی و دینی برای مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا که جزء نیروهای سازمان تبلیغات اسلامی هستند از جمله ضروریات محسوب می‌شود.

چمانی در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط صمیمی با دانش آموزان را از جمله عوامل مهم در پرورش صحیح دانش‌آموزان برشمرد و افزود: ایجاد ارتباط صمیمانه میان دانش‌آموزان و معلمان فضای مناسبی را برای تعامل و گفت‌وگوی دو طرف ایجاد می‌کند و همین صحبت‌‌های دوستانه می‌تواند نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

طاهری، رابط دبیرستان های علوم و معارف اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اصلی دبیرستان‌های صدرای استان، گفت: در نظر است آغاز ثبت نام دبیرستانهای صدرا برای سال تحصیلی جدید از طریق صدا و سیمای محلی انجام شود و امید است در جلسه شورای برنامه ریزی ، برنامه های مدارس معارف اسلامی صدرا نیز مد نظر قرار گیرد.

یادآور می‌شود؛ آغاز ثبت نام از پایه هفتم برای مدارسی که نیاز است، ارائه تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی مناسب برای معرفی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا ومدنظر قرار دادن برنامه های مدارس معارف اسلامی صدرا در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

captcha