انتخابات پیش رو و ضرورت همدلی و همزبانی دولت و ملت
کد خبر: 3106560
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
محمد خرسند عنوان کرد:

انتخابات پیش رو و ضرورت همدلی و همزبانی دولت و ملت

گروه سیاسی: امام جمعه کازرون با اشاره به آثار همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن دو انتخاب مهم و حساس، همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌تواند دشمن را در تأثیرگذاری بر انتخابات ناکام بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه نامگذاری سال به عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» بر اساس حکمت و مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و مسیر حرکت یک سال نظام را مشخص می‌کند، اظهار کرد: با توجه به توطئه‌هایی که در منطقه وجود دارد، فتنه‌انگیزی‌هایی که در کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد و همچنین بحث مذاکراتی که جمهوری اسلامی با کشورهای 1+5 دارد متوجه می‌شویم که همدلی و همزبانی یکی از راه‌های عبور از این مراحل سخت است.
وی با تأکید بر اینکه دولت و ملت، همدل و همزبان در کنار یکدیگر می‌توانند حماسه‌های بزرگی را رقم بزنند، گفت: باید به این نکته نیز توجه داشت که امسال دو انتخابات بسیار بزرگ داریم که فضای کشور و جامعه را از چند ماه دیگر به یک فضای جدید رقابتی تبدیل می‌کند.
خرسند ادامه داد: انتخابات جلوه اقتدار نظام اسلامی و مظهر مردم‌سالاری دینی است و دشمن تلاش می‌کند انتخابات را به نقطه آسیب‌پذیری برای نظام تبدیل کند.
وی تصریح کرد: در صحنه انتخابات امسال آنچه که می‌تواند توطئه دشمن را برملا سازد و آنها را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارد، مسئله همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.
خرسند خاطرنشان کرد: قطعاً این همدلی و همزبانی شعاری است که تحقق آن احتیاج به مقدماتی دارد، از جمله اینکه هم دولت و هم ملت یک دیگر را باور داشته باشند، بنابراین اعتماد متقابلی باید بین آنها وجود داشته باشد؛ یعنی مردم احساس کنند دولت متعلق به آنهاست و در زمینه تحقق آرمان‌ها و رفاه آنها قدم برمی‌دارد. دولت نیز خودش را خدمتگزار مردم می‌داند و هر چه درصد و عیار خدمتگزاری دولت به ملت و تلاش دولت برای ملت بیشتر شود احساس وابستگی مردم به دولت بیشتر خواهد شد.
وی افزود: دولت نیز وقتی می‌بیند که مردم آن دولت را قبول دارند و پشتیبان و حامی آنها هستند قطعاً دلگرمی بیشتری برای خدمت به مردم پیدا می‌کند؛ رسیدن به این هدف در گروی همدلی و همزبانی و داشتن اخلاص نسبت به یکدیگر است.
خرسند تصریح کرد: همدلی و همزبانی احتیاج به محوریت و فصل‌الخطاب دارد و به نظر من بیانات ولایت و رهبری می‌تواند محور این همدلی و همزبانی باشد.
وی با اشاره به حدود و ثغور همدلی و همزبانی بین دولت و ملت گفت: این حدود و ثغور از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌شود؛  بر این اساس دولت باید  خودش را به معنای واقعی خدمتگزار مردم بداند و دستگاه‌های دولتی در راستای خدمت به مردم و برداشتن موانع از سر راه مردم قدم بردارند.
خرسند گفت: یکی از راه‌های همدلی دولت با ملت این است که تلاش کنند بروکراسی اداری را کم کنند و قوانین دست و پاگیر اداری را بردارند، موانع مشارکت مردم را برای ورود به عرصه‌های گوناگون به ویژه در عرصه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی برداشته شود و مردم در صحنه‌های تصمیم‌گیری نظام حضور و مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: اگر این شرایط مهم و اساسی از طرف دولت و ملت محقق شود، همدلی و همزبانی از مرحله شعار فراتر رفته و جنبه عملی به خود می‌گیرد.

captcha