استحکام ساخت درونی مهم‌ترین مسئله در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 2878017
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
طائب:

استحکام ساخت درونی مهم‌ترین مسئله در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: مهمترین مسئله در تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر عوامل درون‌زای قدرت و استحکام ساخت درونی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی طائب، فرماده قرارگاه عمار امروز، دوم اسفند در جمع پاسداران سپاه روح‌الله استان، اظهار کرد: مهمترین مسئله در تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر عوامل درون‌زای قدرت و استحکام ساخت درونی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ماهیت انسانی و اسلامی دارد و طبیعتاً بیش از پیروزی انقلاب و در ابتدای آن این پیش‌بینی بود که این انقلاب با برخی از نظام ها و ساختارهای استکتباری، طاغوتی و باطل امروز جهان سر سازش ندارد.

طائب بیان کرد: جنگ اقتصاد دنیای اسکتبار با انقلاب اسلامی از همان روزهای اول شکل‌گیری انقلاب واضح بود.

فرمانده قرارگراه عمار گفت: تحریم‌هایی که پیش از انقلاب به ما تحمیل می‌شد تحریم‌های تضعیف کننده با این هدف که اساساً نتوانیم بلند شویم بود؛ اما تحریم‌هایی که اکنون می‌شویم ماهیت متفاوتی دارد. ما امروز به یک رقیب تبدیل شده‌ایم و حال به این علت باید تحریم شویم.

وی گفت: در سال‌های آینده ابزار تحریم برای کشوها شدیدتر هم خواهد شد؛ لذا مایه خوشبختی است که بگویم کشورمان سه دهه است تحریم را تجربه می‌کند و دانش فنی نرم مقابله با تحریم را  پیدا کرده است.

طائب ادامه داد: ما در حال حاضر مشغول جنگ با استکبار هستیم و ادبیات علمی اقتصاد تحریم بیان می‌کند که تحریم‌شونده و تحریم‌کننده هر دو هزینه پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: پشتیبانی از تولیدات داخلی بدون توجه به ملزومات آن میسر نخواهد بود؛ به‌ویژه در شرایطی که دشمنان بدخواه کشور عزم خود را جزم کرده‌اند تا با ابزار تحریم اقتصادی ما را تحت فشار قرار دهند؛ اما حمایت از تولیدات ملی پاتکی است که آنان را ادر این اردوگاه ناکام خواهد گذاشت.

captcha