برگزاری محافل شب شعر در مدح پیامبر(ص) در «پیشاور» پاکستان
کد خبر: 2645789
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

برگزاری محافل شب شعر در مدح پیامبر(ص) در «پیشاور» پاکستان

شعب خارجی: هم‌زمان با آغاز ماه ربیع‌الاول، محافل نعت‌خوانی و شب شعر در مدح پیامبر(ص) با حضور شاعران اهل بیت(ع) در شهر «پیشاور» پاکستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دوره از محافل دینی فرهنگی از سوم دی‌ماه در مساجد و مؤسسه‌های فرهنگی پیشاور آغاز شده و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.
مؤسسه هنری «اباسین» از جمله مراکزی است که روز جمعه، پنجم دی‌ماه اقدام به برگزاری این محفل دینی همراه با قرائت اشعار بزرگان به زبان‌های اردو، پشتو و هندکو کرد.
مشتاق شباب، رئیس انجمن هنری اباسین در ابتدای این محفل با اشاره به لزوم ارج‌نهادن به مقام والای رسول اکرم(ص)، گفت: انجمن اباسین پیشاور همه ساله این محافل را به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) به زبان‌های اردو، پشتو و هندکو برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: درصدد آن هستیم تا در برنامه‌های آتی از شعرای فارسی‌زبان جهت قرائت اشعار فارسی استفاده کنیم.
رئیس انجمن هنری اباسین افزود: به منظور آشنایی پیشاوری‌ها با فرهنگ ایرانی لازم است تا اشعار این دوره از محافل را به 4 زبان از جمله زبان فارسی قرائت کنیم.
یادآور می‌شود، در حاشیه برگزاری این محفل هر یک از شعرای حاضر در مراسم و همچنین یوسفی، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور به قرائت شعرهای خود پرداختند.

captcha