تحریف‌گری یهود در طول تاریخ/ وظیفه اصلی نظام جمهوری اسلامی، زمینه‌سازی ظهور است
کد خبر: 2624767
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
حجت‌الاسلام طائب تشریح کرد:

تحریف‌گری یهود در طول تاریخ/ وظیفه اصلی نظام جمهوری اسلامی، زمینه‌سازی ظهور است

گروه اندیشه: رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه یکی از اوصافی که خداوند در قرآن برای یهود عنوان کرده است، تحریف‌گری است، گفت:‌ تحریف ابزاری در دستان یهود برای از پا درآوردن حق و ثبت باطل خود بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار امروز، اول دی در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز برگزار شد، گفت: یکی از اوصافی که خداوند برای بنی‌‌اسرائیل که در قرآن آن‌ها را با عنوان یهود می‌شناسیم، برشمرده، این است که آن‌ها تحریف‌گر هستند.

وی با اشاره به آیه 46 سوره نساء «...یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ...؛ ... کلمات را از جاهاى خود برمى‏گردانند...» افزود: این مسئله مهم تاریخی است که تحریف ابزاری در دستان یهود برای از پا درآوردن حق و ثبت باطل خود بود.
حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: یعنی هر گاه دیدند هر کسی خلاف منویات آنان صحبت و عمل می‌کند، سعی می‌کردند با تحریف‌گری او را از میدان به در کنند و این تحریفگری آن‌ها در طول تاریخ سیر صعودی داشته است و از یک نقطه کم آغاز و امروز به نقاط خطرناک رسیده است.

تحریف‌گری‌های یهود، در دو بعد شخصیت‌ها و مطالب اعمال شد
رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه یهود هر چه در برابرشان باشد، تحریف می‌کنند، افزود: تحریف این‌ها در دو مطلب شخصیت‌ها و مطالب است به عنوان مثال تحریف در محتوا همان است که تورات را تحریف کردند و این یکی از قوی‌ترین تحریف‌‌های آن‌ها بود.
وی اظهار کرد: قسمت اعظمی از تحریف‌های تورات درباره انطباق شخصیت‌هایی بود که این کتاب آسمانی معرفی کرده بود مانند پیامبر گرامی اسلام(ص). در حالی که در قرآن کریم مطالب تورات آمده است و این همان چیزی است که خداوند در قرآن فرموده است.
حجت‌الاسلام طائب خاطرنشان کرد: در قرآن کریم لسانی داریم که باید تبیین شود مانند آیه 5 سوره طه «الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى؛ خداى رحمان که بر عرش استیلا یافته است» و منظور از عرش در این آیه، قدرت است و در تورات نیز این‌گونه است و اهل تورات می‌گویند چه گفته است.
رئیس قرارگاه عمار به نوع دیگر تحریف یهود اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات شخصی‌های موجود را در ذهن‌ها دچار تحریف کردند که این نوع تحریف بسیار خطرناک است یعنی یک شخصیت پاک، مظلوم و عالم را با تبلیغات غلط به عنوان یک شخصیت خطاکار، گناه‌کار و مفسد جلوه می‌دهند.

بالاترین تحریف‌گری یهود، وارونه جلوه دادن اصل شخصیت‌هاست
وی، این نوع تحریف‌گری را بالاترین تحریف‌گری یهود دانست و افزود:‌ آنان در زمان خود چنین کاری کردند؛ حضرت موسی(ع) را آزار دادند؛ در مورد حضرت عیسی(ع) نیز شروع به تحریفگری کردند و تلاش کردند تا مادر ایشان را یک بقیه معرفی کنند و آن حضرت را چنان تحریف شخصیتی کردند که حاکم وقت آن‌ها به دنبال حضرت عیسی(ع) می‌گشت تا او را به عنوان یک انسان دروغگو و فاسد اعدام کند.
حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) ما نیز هرچه اتهامات وارد می‌شد از شاخه آن‌ها بود و در زمان پیامبر(ص) نیز آزارها و تحریف‌های فراوانی علیه آن حضرت روا داشتند.
رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه این‌ها با قوت و قدرت تمام تجربیات خود را بعد از رسول اکرم(ص) جمع کردند و بر علیه شخصیت‌های بعد از پیامبر(ص) نیز اقدام  کردند، گفت: اول راجع به حضرت علی(ع) تحریف کردند به طوری که در آن زمان در برخی از منبرها بر حضرت علی(ع) لعنت می‌فرستناد و زمانی که آن حضرت در مسجد شهید شد، افرادی از این قضیه تعجب کردند که حضرت علی(ع) در مسجد چه می‌کرده است.

اشاره به وقایع دوران امام حسن مجتبی(ع)
وی با اشاره به اینکه درباره امام حسن مجتبی(ع) به حدی دروغ جمع کردند که ما هنوز نتوانستیم تاریخ را از دروغ‌هایی که راجع به آن حضرت بستند، پاکسازی کنیم، گفت:‌ معاویه چنان تحریف شخصیتی راجع به امام حسن مجتبی(ع) انجام داده بود که برخی از مسلمانان فریب خورده و به امام خود  توهین می‌کردند.
حجت‌الاسلام طائب اظهار کرد: چنان شخصیت امام حسن مجتبی(ع) را در جامعه آن روز دچار تحریف کرده بودند که شهید شدن آن حضرت در بازار و کوچه یک امر طبیعی بود چه برسد به صحنه نبرد.
رئیس قرارگاه عمار با یادآوری اینکه برخی به امام حسن مجتبی(ع) خورده می‌گرفتند که چرا با معاویه صلح کرد، گفت: جو بسیار سنگینی بر علیه آن حضرت درست کرده بودند اما وقتی رفتارهای امام حسن مجتبی(ع) را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که چقدر عالمانه و معصومانه توانستند از قدرت تحریف در دل تاریخ بیرون آیند تا ما بفهمیم چه گوهرهایی داشتیم و امام آن جو را شکستند.

وی با بیان اینکه تشییع جنازه امام حسن مجتبی(ع)، نخستین تشییع در خاندان پیامبر(ص) بود، گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) و حضرت فاطمه(س) که تشییع نداشتند و حضرت علی(ع) نیز تشییع چندانی نداشت و به دلیل ترس از نبش قبر آن حضرت توسط دشمنان، شبانه تشییع شد اما امام حسن مجتبی(ع) به‌همت و تدبیر امام حسین(ع) نخستین کسی بود که در خاندان پیامبر(ص) برای او تشییع گرفتند.

اقدامات امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام عاشورا شد
حجت‌الاسلام طائب بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در دوران حیات خود طی 10 سال تلاش کردند تخریب شخصیتی که بر علیه امام علی(ع) و خودشان انجام دادند، را برطرف و زمینه را برای امام حسین(ع) فراهم کرد تا تاریخ را دگرگون کند.
رئیس قرارگاه عمار با اشاره به وقایع بعد از عاشورا و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) گفت: بعد از واقعه عاشورا تحریف‌گری را آغاز کردند تا ثابت کنند کسی که در کربلا شهید شده، باید کشته شود اما زمانی که حضرت زینب(س) شروع به خطبه‌خوانی کرد کمی فضا عوض شد و بعد از خطبه‌خوانی امام سجاد(ع) نیز وضعیت به گونه‌ای که شد در آن جمع همه به عزاداری پرداختند و این مسئله از برکت اقدامات امام حسن مجتبی(ع) بود.
وی همچنین به نحوه شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: دشمنان جوسازی فراوانی کرده بودند که امام حسن مجتبی(ع) همسر زیاد بر می‌گزیند لذا وقتی که همسر ایشان، آن حضرت را مسموم کرد گفتند که در نهایت همسرهای ایشان او را کشتند و این یکی از بزرگترین تحریف‌هایی بود که در آن زمان انجام دادند.
حجت‌الاسلام طائب ابراز کرد:‌ در این شرایط امام حسین(ع) باید تحریفگری را می‌شکستند و ثابت کنند که آن‌ها را دروغ می‌گویند لذا تشییع جنازه‌ای برای آن حضرت برگزار کردند گرچه بنی امیه به شدت مخالفت کردند اما، امام حسین(ع) فرمودند که برادرش وصیت کرده است که اگر اجازه تشییع او را ندادند، نبردی صورت نگیرد و این وصیت شخصیت فراوانی به اهل بیت(ع) داد.

امروز تحریفگری یهود در قوی‌ترین زمان خود فعالیت می‌کند
رئیس قرارگاه عمار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز دستگاه تحریفگری یهود در قوی‌ترین زمان خود کار می‌کند، گفت: برای اینکه جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت عالم و با تدبیر که پیشرفت نظام اسلامی را رقم می‌زند، خراب کنند، تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند.
وی، رهبری را امتداد ولایت دانست و افزود: آن‌ها در طول تاریخ با اهل بیت(ع) مشکل داشتند و اکنون نیز با امام زمان(عج) دعوا دارند اما ما ملتی هستیم که به سمت آماده‌سازی زمینه برای ظهور امام زمان(عج) حرکت می‌کنیم و آبادانی و غیره هدف اصلی ما نیست و اگر هدفمان تنها این‌ها باشد، یادمان رفته است که چه کاره هستیم.

حجت‌الاسلام طائب با تأکید بر اینکه وظیفه ما زمینه‌سازی برای ظهور است، گفت: رهبر ما این علم را به دوش می‌کشد لذا مشاهده می‌کنیم تحریف‌گری که بر علیه ائمه راه انداختند، امروز نیز بر علیه رهبر ما راه انداخته‌اند تا این شخصیت را خراب کنند.
رئیس قرارگاه عمار با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طریق ماهواره عنوان کرد: ماهواره تنها برای اثرگذاری بر روی اذهان مردم است اما ما پیرو مکتب امام حسن و حسین(علیهم‌السلام) هستیم و درس آن امامان نیز است که باید متوجه تحریفگری یهود باشیم.

captcha