اسکان موقت ۴۰۰ هزار زائر در شلمچه و چذابه
کد خبر: 2615674
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

اسکان موقت ۴۰۰ هزار زائر در شلمچه و چذابه

گروه اجتماعی: ۲۴۵ هزار زائر حسینی در مرز شلمچه و ۲۲۰ هزار زائر دیگر در مرز چذابه توسط جمعت هلال احمر خوزستان اسکان موقت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی خدادادی، مدیر عامل جمعت هلال احمر خوزستان، از پوشش امدادی و اسکان زائران اربعین حسینی تا امروز‌، 15 آذر خبر داد و گفت: اسکان موقت و برپایی اردوگاه اضطراری به‌منظور اسکان زائرانی که به دلایل مختلف در مرز به‌مدت چند ساعت تا چند روز معطل می‌شوند، پوشش امدادی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه، فعالیت‌های درمان اضطراری با توجه به مشکلات ناشی از فشارهای پیاده‌روی و آب و هوای مرزی خوزستان و عود کردن برخی از بیماری‌ها و ... از اقدامات عمده جمعیت هلال احمر برای پوشش امدادی و اسکان زائران حسینی است.

وی به ارائه آماری از اسکان و پوشش امدادی زائران در مرز شلمچه پرداخت و گفت: اسکان موقت 245 هزار نفر، درمان اضطراری 2 هزار نفر به‌صورت سرپایی، توزیع 12 هزار تخته پتو، توزیع 20 هزار بطری آب معدنی، کمک به توزیع نذورات و کمک به عبور زائران کهنسال از مرز از اقدامات جمعیت هلال احمر در مرز شلمچه است.

مدیر عامل جمعت هلال احمر خوزستان ادامه داد: اسکان موقت 220 هزار نفر،  درمان اضطراری هزار و 700 نفر به‌صورت سرپایی و انتقال 5 نفر به مراکز درمانی از اقدامات جمعت هلال احمر در مرز شلمچه است.

خدادادی با بیان اینکه این خدمات‌رسانی از 7 آذر آغاز شده و تا 26 آذر ادامه دارد، گفت: استقرار 10 پست امدادی، 2 مرکز درمانی، 2 اردوگاه اسکان موقت زائران، 2 بالگرد، 14 آمبولانس، 7 خودروی پشتیبانی امدادی، 2 خیمه نماز در مرز چذابه و 2 خیمه نماز در مرز شلمچه و همچنین یک پست امدادی ویژه خواهران در هر مرز از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در این ایام است.

captcha