دانشگاه بيرمنگام؛ ميزبان مسابقات سراسری قرآن دانشجويان مسلمان بريتانيا
کد خبر: 2282597
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱

دانشگاه بيرمنگام؛ ميزبان مسابقات سراسری قرآن دانشجويان مسلمان بريتانيا

گروه بين‌الملل: دور مقدماتی مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن بريتانيا ويژه دانشجويان، 24 اسفندماه سال جاری در دانشگاه بيرمنگام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ISOC»، اين مسابقات به همت اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان(FOSIS) هر سال برای دانشجويان مسلمان دختر و پسر سراسر بريتانيا برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری اين مسابقات ايجاد زمينه‌ای برای انس بيشتر دانشجويان با قرآن كريم و حفظ آيات الهی و توانمندسازی دانشجويان برای درك عميق‌تر مفاهيم قرآن كريم است.
دور قبلی اين مسابقات خردادماه سال جاری در دانشگاه «كارديف» در ولز برگزار شد كه در بخش حفظ آن شركت‌كنندگان در سه رشته حفظ جزء سی، حفظ سوره بقره و حفظ سوره‌های فاتحه تا انعام و يا حفظ سوره‌های ياسين تا ناس با يكديگر رقابت كردند.
در بخش قرائت نيز شركت‌كنندگان با قرائت دو سوره از ميان سوره‌های الرحمن، حشر، ملك، مزمل و قيامت و يك سوره از ميان سوره‌های يوسف، ابراهيم، ياسين، قاف و واقعه با رعايت قواعد تجويد با يكديگر به رقابت پرداختند.
اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان(FOSIS) بريتانيا در سال 1963 با هدف حمايت از انجمن‌های اسلامی دانشكده‌ها و دانشگاه‌های بريتانيا و جمهوری ايرلند تأسيس شده است كه در حال حاضر در نقاط مختلف بريتانيا شعبه دارد.
captcha