موافقت با ساخت اولين مركز اسلامی در پايتخت مجارستان
کد خبر: 1808100
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۲

موافقت با ساخت اولين مركز اسلامی در پايتخت مجارستان

گروه بين‌الملل: شورای شهرداری منطقه يازده «بوداپست» با ساخت اولين مركز اسلامی در اين شهر موافقت كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری رسمی فرانسه(AFP)، شهرداری شهر بوداپست، پايتخت مجارستان علی‌رغم مخالفت‌ گروه‌های افراط‌گرا با ساخت مركز اسلامی در اين شهر، ديروز جمعه نهم مرداد، موافقت خود را با ساخت اين مكان اسلامی اعلام كرد.
مسلمانان مجارستان كه جمعيتی بالغ بر پنجاه‌هزار نفر را تشكيل می‌دهند، از مكان لازم برای برگزاری آيين‌های دينی و عبادی محروم هستند و نمازهای جماعت را به صورت گروه‌های كوچك در منازل خود اقامه می‌كنند.
زمينی كه برای ساخت مركز اسلامی بوداپست اختصاص يافته است در سال 2005 توسط نهاد غيردولتی «صلح و احسان» وابسته به جماعت اسلامی مجارستان از شهرداری اين شهر خريداری شد تا به منظور ساخت مركز فرهنگی ـ اسلامی مورد استفاده قرار بگيرد اما به دليل مخالفت گروه‌های ضداسلامی و دولت اين امر تا به امروز مسكوت مانده بود.
مركز اسلامی بوداپست شامل مسجد، سالن همايش و بخش اداری خواهد بود، ساخت مناره نيز برای اين مسجد ممكن نيست چراكه بنابر قانون، ساختمان‌هايی كه اجازه ساخت می‌گيرند نبايد بيش از سی متر ارتفاع داشته باشند.
طرح ساخت اولين مسجد و مركز اسلامی بوداپست از سال 1998 مورد بحث ميان گروه‌های اسلامی و دولت مجارستان بود اما دولت تا سال 2002 با تأسيس مراكز اسلامی مخالفت می‌كرد و اين طرح سرانجام با پشت سر گذاشتن مشكلات بسيار زياد، در سال جاری ميلادی به تصويب رسيد.
captcha