اظهارات پاپ باعث برانگيختن اسلام ستيزی در غرب شد
کد خبر: 1498111
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۶
نويسنده انگليسی:

اظهارات پاپ باعث برانگيختن اسلام ستيزی در غرب شد

گروه بين‌الملل: كارن آرمسترانگ، نويسنده انگليسی كه در زمينه مذهب قلم می‌زند در آخرين يادداشت خود اظهارات پاپ را باعث تشديد اسلام ستيزی در غرب عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) وبه نقل از هفته‌نامه زمان تركيه، «كارن آرمسترانگ»، نويسنده انگليسی در آخرين يادداشت خود كه در روزنامه گاردين چاپ شد با بيان اين مطلب افزود: اظهارت پاپ باعث افزايش گرايش منفی غربيان نسبت به اسلام شد.
نويسنده كتاب« تاريخ اسلام» در ادامه يادداشتش گفت: يكی از دلايلی كه مسيحيان از مسلمانان به عنوان افراد متعصب ياد می‌كنند اين است كه غربيان دين اسلام را دين شمشير می‌نامند.
وی در ادامه افزود: چگونه پاپ، رهبر آيينی كه مرتكب جنگ‌های صليبی در گذشته شده‌اند، جهاد را محكوم می‌كند.
آرمسترانگ با اشاره به اين‌كه اظهارت پاپ درست چند ماهی بعد از چاپ كاريكاتورهای موهن از نبی‌اكرم(ص) در روزنامه‌های اروپايی ايراد شد، گفت: اين سخنان، مسلمانان را متقاعد می‌كند كه غرب با بيماری درمان‌ناپذير اسلام ستيزی روبه‌رو است و با يك جنگ صليبی جديد درگير شده است.
وی در ادامه افزود: غربيان اسلام و قرآن را مروج خشونت معرفی می‌كنند در حالی كه قرآن هرگونه تحميل را در اديان رد می‌كند و به همه اديان الهی احترام می‌گذارد. مسلمانان هرگز دين‌شان را با شمشير تحميل نمی‌كنند.
captcha