نهادینه‌شدن مبانی نهضت عاشورا در مباحث مدیریتی/ مصادیق تاریخی تولی و تبری زنده شود
کد خبر: 1472749
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
رئیس اداره ارشاد ساوه اظهار کرد:

نهادینه‌شدن مبانی نهضت عاشورا در مباحث مدیریتی/ مصادیق تاریخی تولی و تبری زنده شود

گروه اجتماعی: در راستای نهادینه شدن مبانی نهضت عاشورا در مباحث مدیریتی باید با برنامه‌ریزی پیش رفته و کار سازمانی انجام گیرد تا بتوان فعالیت‌ها را به‌صورت تخصصی و عمیق اجرایی و با پیگیری شیوه‌های عمیق و عالمانه از انجام فعالیت‌های فردی بپرهیزیم.

حسین محمودی‌فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: حادثه عاشورا محور ظهور جذبه‌های عرفان، سنگین‌ترین مجاهدت‌های باطنی و شدیدترین درگیری‌ها، تقابل‌های اجتماعی و تاریخی حق و باطل است که در آن روز روح محبت، حماسه، تولی و تقوا از طریق عاشورا در تاریخ دمیده شد.

پیگیری شیوه‌های عمیق و عالمانه از نهضت عاشورا
وی اظهار کرد: در راستای نهادینه‌‌شدن مبانی نهضت عاشورا در مباحث مدیریتی باید با برنامه‌ریزی پیش رفته و کار سازمانی انجام گیرد تا بتوان فعالیت‌ها را به‌صورت تخصصی و عمیق اجرایی و با پیگیری شیوه‌های عمیق و عالمانه از انجام فعالیت‌های فردی بپرهیزیم.

محمودی‌فر در ادامه، افزود: قاعده‌مند کردن، تقسیم کار و تخصصی کردن کار در هر قسمت از جمله افق‌های پیش روی ما در راستای نهادینه شدن مبانی نهضت عاشورا در مباحث مدیریتی در جامعه است.

بهره‌مندی از ابزار هنر برای جهت‌دهی به عواطف اجتماعی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: رهبری عواطف و احساسات اجتماعی به منزله رهبری قلوب است که مسئله‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود و از این روست که باید از ابزار هنر برای اقامه و جهت‌دهی به عواطف اجتماعی بهره جست.

وی افزود: هنرمند با یافتن مصادیق تاریخی تولی و تبری، الگوهای دینی و ابزار هنری که القائات غیرمستقیم دارد مخاطب را هشیار کرده و حساسیت‌هایش را بیدار می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در پایان یادآور شد: ساخت فیلم و سریال‌ با مضامین دینی و تاریخ می‌تواند در راستای ارائه و انتقال پیام واقعه عاشورا و تداوم آن به جامعه مفید و اثرگذار باشد.

captcha