انتشار کتابی با موضوع «تفسیر قرآن» در کربلا
کد خبر: 1466548
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

انتشار کتابی با موضوع «تفسیر قرآن» در کربلا

گروه بین‌الملل: کتاب «کیف تدخل الی تفسیر القرآن: چگونه به تفسیر قرآن ورود پیدا کنیم» با همکاری واحد پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلا چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی، این کتاب به قلم سیدبدری عباس الاعرجی، از پژوهشگران قرآنی عراق نگاشته شده و در 3 فصل، مباحث مربوط به تفسیر قرآن را تبیین کرده است.
فصل نخست کتاب شامل مطالبی است که آشنایی با آن قبل از ورود به علم تفسیر واجب است، در فصل دوم شیوه‌های تفسیر قرآن تبیین‌شده و درس‌هایی از قرآن که شامل مجموعه‌ای از مباحث تفسیری است، نیز محور فصل سوم این کتاب را تشکیل داده است.
نویسنده این کتاب اظهار کرد: واحد پژوهش‌ها و مطالعات قرآن دارالقرآن آستان مقدس حسینی در راستای غنی‌ترکردن روش‌های تفسیر قرآن و پژوهش‌های علمی قرآنی تلاش می‌کند و در این زمینه کتب تخصصی و متفاوتی را چاپ کرده است.
وی افزود: با توجه به این که امروزه جوامع اسلامی به امور معمول زندگی مشغول و به دنبال رفع نیازهای روزمره هستند و کتب تخصصی در زمینه تفسیری حجیم و مفصل هستند، وظیفه خود دانستم که مباحث تفسیری را به شیوه‌ای ساده و آسان با هدف نشر فرهنگ قرآن در این کتاب ارائه دهم.
بنا بر این گزارش، دارالقرآن آستان حسینی هفته گذشته نیز دو کتاب با عنوان «الوقف والابتداء اصوله واحکامه فی المسابقات القرآنیة: وقف و ابتدا؛ اصول و احکام آن در مسابقات قرآن» و «قراءة القرآن فی الصلاة، ثواب وأحکام: تلاوت قرآن در نماز، پاداش و احکام» منتشر کرد.

captcha