دانش‌آموزان؛ بهترین سلاح برای پویایی و شکوفایی نظام اسلامی
کد خبر: 1451804
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
رئیس اداره اوقاف دلیجان اظهار کرد:

دانش‌آموزان؛ بهترین سلاح برای پویایی و شکوفایی نظام اسلامی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی یکی از مهمترین عوامل رشد و شکوفایی جوامع به شمار می‌آید، گفت: دانش‌آموزان بهترین سلاح برای به نمایش گذاردن پویایی و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی زمینه‌ها هستند.

محمدرضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: دانش‌آموزان در دوران تحصیل باید از هرگونه مباحث و مسائل حاشیه‌ساز که آنان را از درس و تحصیل دور نگه می‌دارد اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی یکی از مهمترین عوامل برای رشد و شکوفایی جوامع به شمار می‌آید، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اجرای برنامه‌های منسجم و راهبردی در این راستا سرمایه‌گذاری کرده است و تربیت جوانانی متعهد و متخصص را از اصول اولیه محسوب می‌کند.

دانش‌آموزان؛ بهترین سلاح برای پویایی و شکوفایی نظام

حجت‌الاسلام آسوده در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که دانش‌آموزان بهترین سلاح برای به نمایش گذاردن پویایی و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی زمینه‌ها هستند، افزود: جوانان و نوجوانان نخلبه و ولایت‌مدار ایران اسلامی با حضور در میادین بین‌المللی رشد علمی، فناوری، پزشکی، ورزشی و ... را به منصه ظهور رسانده و اثبات خواهند کرد که جوان ایرانی هیچ‌1گاه بی‌هدف و بی‌برنامه نبوده و برای لحظه لحظه عمر خویش برنامه دارد.

وی در ادامه مسئولان را یکی از حامیان دانش‌آموزان در طول مدت تحصیل در نظام آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: مسئولان با حمایت از عملکرد این عزیزان به آنان انگیزه کافی داده و آنان را در اجرای برنامه و طرح‌های خود پشتیبانی می‌کند.

آسوده به دانش‌آموزان توصیه کرد: هیچ‌گاه از مسیر اهل بیت(ع) و تبعیت بی چون و چرا از ولی امر مسلمین غافل نباشند چراکه حرکت در این مسیر به رشد و شکوفایی روحی و ورانی آنان کمک کرده و هم آنان را در رسیدن به قله‌های بلند معرفتی و بصیرتی یاری می‌رساند.

لزوم حمایت خیّران از دانش‌آموزان بی‌بضاعت

این مقام مسئول همچنین، با تأکید بر لزوم حمایت خیران از دانش‌آموز با استعداد بی‌بضاعت، افزود: ممکن است برخی از دانش‌آموزان مستعد به‌واسطه عدم امکانات رفاهی و مالی نسبی از تحصیل مناسب برخوردار نباشند که با مساعدت و همراهی خیران متعهد این مشکل رفع شده و این عزیزان با آسودگی خیال به تحصیل به‌پردازند.

اجرای طرح مهر همزمان با بازگشایی مدارس

وی از اجرای طرح مهر همزمان با بازگشایی مدارس به منظور محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان دلیجان خبر داد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید تعداد 20 بسته لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان از محل نیات مرتبط در سطح شهرستان دلیجان بین محصان توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: این طرح در شهرستان دلیجان در سه مجتمع آموزشی شهید دستغیب روستای خاوه، شهید اشرفی اصفهانی، روستای قالهر و شهید صدوقی روستای راوه در آغازین روز سال تحصیلی طی مراسمی برگزار می‌شود.

به گفته وی، این طرح در 16 استان و با مرکزیت کرمانشاه شامل تهران، کردستان ، بوشهر، فارس، قم، مازندران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کردستان، مرکزی و گیلان که دارای موقوفات مرتبط و درآمدزا هستند، اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان در پایان هدف از اجرای این طرح را اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف و آثار آن، تجلیل از واقفان خیراندیش در عرصه‌های مختلف وقف از جمله تأمین مخارج تحصیلی و تشویق و ترغیب اولیای دانش‌آموزان جهت وقف کردن عنوان کرد.

captcha