مباحث اخلاقی ۹۷ درصد قرآن را تشکیل داده است
کد خبر: 1445744
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
مفتی سابق مصر اعلام کرد:

مباحث اخلاقی ۹۷ درصد قرآن را تشکیل داده است

گروه بین‌الملل: مفتی سابق مصر تأکید کرد: مباحث اخلاقی ۹۷ درصد آیات قرآن و ۹۵ درصد سنت را تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، علی جمعه اظهار کرد: زمانی که اسلام آمد، ستون اخلاق را رحمت و مهربانی قرار داد، رحمتی که محبت، تواضع، اعتماد به خدا، نرمش در کلام و خلق نیکو از آن مشتق می‌شود.
وی که در برنامه «والله اعلم» شبکه ماهواره‌ای «سی بی سی» مصر سخن می‌گفت، افزود: اسلام، رحمت را اساس منظومه اخلاقی می‌داند، منطومه‌ای که 97 درصد قرآن و 95 درصد سنت را تشکیل داده است.
مفتی سابق مصر تصریح کرد: خداوند مهربانی را اساس اخلاق می‌داند و یاد خدا احساس رقت و مهربانی را در دل زنده می‌کند.
وی با بیان این که انسان به رحمت و مهربانی نسبت به همه حتی حیوانات امر شده است، تأکید کرد: اقدامات افراط‌گرایان دین را دگرگون کرده و تغییر داده است و این گروه با افکار اشتباه در آن ورود پیدا کرده‌اند.
اخلاق و تربیت از مهم‌ترین مباحث قرآنى و علم اخلاق و مسائل مربوط به آن، از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مباحث علوم دینى است و در اسلام بر آن تأکید فراوان شده است.
در اهمیت و جایگاه اخلاق و مسائل مربوط به آن، همین بس که تزکیه و تربیت انسان از اهداف مهم بعثت رسولان عظیم الهى در طول تاریخ زندگى بشر بوده است؛ چنان چه پیامبر اکرم(ص) هدف از بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاق و نیک گردانیدن رفتارها معرفى و فرمودند: «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق: من تنها براى تکمیل فضایل اخلاقى مبعوث شده‌ام».

captcha