بدرقه حجاج تهرانی در داخل شهر/ مشایعت کنندگان به فرودگاه امام مراجعه نکنند
کد خبر: 1441284
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
خدرنژاد عنوان کرد:

بدرقه حجاج تهرانی در داخل شهر/ مشایعت کنندگان به فرودگاه امام مراجعه نکنند

گروه جامعه: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به انتقال پروازهای حجاج تهرانی از فرودگاه مهر‌آباد به فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: برنامه‌ریزی زائران تهرانی باید به صورتی انجام شود که بدرقه آنها در داخل شهر صورت گیرد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آغاز پروسه صدور ویزا برای زائران حج تمتع ایران خبر داد و گفت: صدور ویزای زائران حج تمتع هنوز آغاز نشده است بلکه پروسه صدور ویزا آغاز شده و امیدواریم از روز شنبه صدور ویزاها آغاز شود؛ ما همچنان در حال رایزنی با وزارت امور خارجه و کنسولگری عربستان در ایران و پیگیری صدور ویزاهای حج هستیم.
وی از تغییر سیستم‌ اعطای ویزا به زائران حج تمتع از سوی مسئولان عربستانی خبر داد و گفت: عربستان نظام جدیدی را در خصوص صدور ویزاهای حج در پیش گرفته و سیستم‌ خود را تغییر داده است، اما گمان نمی‌کنیم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.
خدرنژاد در خصوص اعزام زائران از فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: ما اعلام کرده‌ایم که اگر تمهیدات لازم در فرودگاه امام تهیه شود و مورد تأیید کارشناسان ما قرار بگیرد پروازهای حج تمتع را به این فرودگاه انتقال خواهیم داد.
بازدید‌های کارشناسان سازمان حج و زیارت از فرودگاه امام همچنان ادامه دارد
وی ادامه داد: زحمات زیادی از سوی مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد و مسئولان حج و زیارت امروز و هفته بعد بازدیدهایی را از فرودگاه امام انجام خواهند داد تا همه چیز برای انتقال پروازها هماهنگ باشد.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه در صورت انتقال پروازهای حج تمتع به فرودگاه امام تلاش خواهیم کرد مشایعت و بدرقه زائران تهرانی از داخل شهر صورت گیرد و مشایعت کننده و مراجعه زیادی به فرودگاه امام خمینی (ره) نداشته باشیم، گفت: باید توجه شود که از ایستگاه پروازی تهران (فرودگاه امام خمینی(ره)) زائران شش استان، قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و خود تهران به عربستان اعزام خواهند شد و باید برنامه‌ریزی زائران تهرانی به صورتی انجام شود که بدرقه آنها در داخل شهر صورت گیرد و مشایعت کنندگان حجاج به فرودگاه امام که مسافت طولانی از شهر دارد مراجعه نکنند.

هنوز امکان سفر زمینی به عتبات عالیات وجود دارد
وی در پایان سخنانش در خصوص سفر زمینی به عتبات عالیات نیز اعلام کرد: با استعلامی که از مقامات امنیتی کشور ایران و عراق گرفته‌ایم هنوز امکان سفر زمینی به عتبات عالیات وجود دارد و صرفاً سفرها به صورت هوایی صورت می‌گیرد.

captcha