نگرش فکری شهید مطهری راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز است
کد خبر: 1438673
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

نگرش فکری شهید مطهری راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز است

گروه اجتماعی: یک فعال فرهنگی گفت: مطالب موجود در آثار شهید مطهری و نگرش فکری وی می‎تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و راهنمای امورات زندگی، دینی و معنوی مردم است.

فائزه غنیون، اندیشه‌جوی طرح بینش مطهر استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که از ابتدای آغاز طرح حکمت مطهر در استان زنجان با آن همراه بوده است، گفت: کلاس‎های ویژه بررسی آثار استاد مطهری می‎تواند در افزایش میزان آگاهی‎های جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که محوریت مطالب در همایش‎های این طرح نگرش شهید مطهری بوده و درباره مسائل روز و مشکلات اجتماعی بحث می‌شود، اظهار کرد: مطالب موجود در آثار شهید مطهری و نگرش فکری وی می‎تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و راهنمای امورات زندگی، دینی و معنوی مردم است.

اندیشه‌جوی طرح بینش مطهر استان زنجان با بیان این‌که کارگاه سه روزه «خانواده سبز» این دبیرخانه شامل آموزش مهارت‎های ازدواج و زندگی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه امروز به خصوص قشر جوان نیاز بسیاری به آموزش این مهارت‎ها دارد و برگزاری چنین برنامه‎هایی در تغییر نگرش خانواده‎ها و شیوه زندگی و کاهش آمار اختلافات خانوادگی بسیار مؤثر است.

آگاهی از مسائل روز و بینش‎های دینی برای جامعه بسیار ضروری است

غنیون تأکید کرد: در برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‏‌های ویژه بهتر است یک آزمون تعیین سطح برگزار شود تا افرادی که دارای اطلاعات اولیه هستند، اطلاعات بیشتری نسبت به دانسته‌‏های خود کسب کنند که این امر با سطح‎بندی امکان‎پذیر است.

وی با بیان این‌که کسب آگاهی از مسائل روز و بینش‎های دینی برای جامعه بسیار ضروری است، عنوان کرد: برگزاری این دوره‎ها علاوه بر تأثیرگذاری بر شیوه زندگی خود افراد، بر زندگی اطرافیان آن‏ها و شیوه فکری آنان تأثیر می‎گذارد و در صورت تداوم می‎توان آن را به تمام جامعه عمومیت داد.

این فعال فرهنگی با بیان این‌که طرح و آموزش مسائل تربیتی خانواده و مسائل حوزه جوانان دو نیاز اساسی جامعه است، اضافه کرد: باید سعی خود را بر جذب اقشاری داشته باشیم که تمایلی به آموزش مسائل فرهنگی ندارند.

وی افزود: اگر مشکلات و مسائل اجتماعی با عناوین جذاب مطرح شود می‎توان اقشاری را که از حضور در دوره‌های فرهنگی طفره می‌روند را نیز جذب این کلاس‎ها کرد.

غنیون در پایان با تأکید بر این‌که مسئولان و فعالان فرهنگی در جذب افراد به سمت فرهنگ قوی نبوده‎اند، یادآور شد: با جذب افراد به دوره‎هایی با مسائل اجتماعی روز، در ادامه می‎توان مسائل دینی و فرهنگی را نیز به آنان آموزش داد تا پس از آموزش مسائل فرهنگی، بتوانیم در راستای ارتقای فرهنگ جامعه گام برداریم.

captcha