رسانه‌های مکتوب صفحه‌ای را به مباحث قرآنی اختصاص دهند
کد خبر: 1430754
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

رسانه‌های مکتوب صفحه‌ای را به مباحث قرآنی اختصاص دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر نمایندگی خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی گفت: رسانه‌های مکتوب برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با معارف قرآنی صفحه‌ای را به مباحث قرآنی اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد خدادادی، مدیر نمایندگی خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی، 26 تیرماه در نشست رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، حفظ و ارتقای جایگاه قرآنی استان خراسان رضوی که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، گفت: در زمینه مهجوریت قرآن در جامعه باید گفت ما نسبت به گذشته توفیقات زیادی کسب کردیم.

وی افزود: نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها را می‌توان در تعداد حافظان و قاریان قرآن، برگزاری مسابقات قرآن و برپایی نمایشگاه‌های قرآن در سطح کشور دید.

خدادادی با بیان اینکه از زاویه مباحث قرآنی در رسانه نقاط ضعفی وجود دارد، ابراز کرد: همانطور که در سایر مباحث نیز شاید رسانه مشکل داشته باشد در مباحث قرآنی نیز دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به شکل کلی در رسانه‌ها نسبت به مباحث قرآنی وجود ندارد، بیان کرد: تولیدات شبکه‌های قرآنی که به برکت انقلاب اسلامی افزایش یافته است یکی از این اقدامات است و حتی رسانه‌های مکتوب نیز توانسته‌اند تا حدی در این زمینه نقش خود را ایفا کنند، اما در حال حاضر شرایط راضی‌کننده نیست.

مدیر نمایندگی خبرگزاری ایرنا در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر ما کمتر از یک دهم فعالیتی را که در حوزه مسائل ورزشی در جامعه اجرایی می کنیم در مباحث قرآنی هزینه کنیم توفیقات بسیاری خواهد داشت، یادآور شد: باید از طریق ایجاد یک بانک اطلاعاتی جوانان را با نخبه‌های قرآنی اشنا کنیم و در این راستا نیز خراسان رضوی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی به دلیل تنوع خبری موجود رسانه‌ها بیشتر به سمت اخبار پوششی حرکت می‌کنند و از اخبار عمقی باز می‌مانند.

خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر رسانه‌ها در مباحث قرآنی دچار ضعف زیادی نیستند اما به دلیل اینکه ما در جامعه شیعی زندگی می‌کنیم و اسلام‌هراسی در جهان حاکم است، وظیفه رسانه‌ها سنگین‌تر است، اظهار کرد: بخشی از نقصی موجود به حضور کم‌رنگ مباحث قرآنی به هجمه وسیع دشمنان بر می‌گردد که در این راستا رسانه می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: در نظر گرفتن صفحات ثابت در روزنامه‌ها برای مباحث قرآنی و استفاده از شیوه اطلاع‌رسانی نو و معرفی چهره‌های قرآنی در زمینه توجه هر چه بیشتر رسانه‌ها و مردم به مباحث قرآنی مؤثر خواهد بود زیرا رسانه قرآنی رسانه‌ای است که ارزش‌های قرآنی را در جامعه منعکس کند.

یادآور می‌شود، سلسله جلسات هم‌اندیشی قرآنی با موضوع رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، حفظ و ارتقای جایگاه قرآنی استان خراسان رضوی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شب گذشته، 26 تیرماه در غرفه این اداره در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

captcha