نبود متولی منسجم در زنجان فعالیت‌های قرآنی را ابتر باقی می‌گذارد
کد خبر: 1429073
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
یک قاری برجسته زنجانی:

نبود متولی منسجم در زنجان فعالیت‌های قرآنی را ابتر باقی می‌گذارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یوسف قنبری گفت: نبود یک نهاد منسجم متولی امور قرآنی در استان زنجان، جامعه قرآنی را همچون فرزندی یتیم در مسیر به پیش می‌راند که کشف استعدهاو فعالیت‌های قرآنی را ابتر باقی می‌گذارد.

یوسف قنبری، قاری برجسته زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، در پاسخ به این سؤال که آیا کم شدن حضور نوجوانان در مدارس برای قرائت آیات قرآن کریم، نشان از گرایش کم این قشر به امور قرآنی است؟ گفت: نمی‌توان با مشاهده رغبت کم نوجوانان در مدارس به قرائت قرآن در مراسم صبحگاهی، با قاطعیت این نتیجه را گرفت؛ چراکه احتمال این‌که استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان نهفته باشد، وجود دارد.

وی افزود: می‌توان به جرأت بیان کرد که نسل نوجوان امروز، بسیار باهوش‌تر و آماده‌تر از نسل‌های پیشین برای ورود به حوزه قرآن هستند و نبود قاریان نوجوان در مدارس برای قرائت آیات الهی، تنها به این دلیل است که ما افرادی را برای بالفعل ساختن این استعدادهای بالقوه کم داریم.

این قاری برجسته زنجانی با تأکید بر این‌که اگر این موضوع، دغدغه رسانه‌ای همچون ایکنا است، باید به دنبال چاره‌جویی باشد، اظهار کرد: مسئولان نیز باید به‌گوش باشند که اگر این کمبودها برای آنها به دغدغه تبدیل شده است، باید به دنبال تأمل و چاره‌یابی برای مشکل باشند و از خود این سؤال را بپرسند که در سال‌های اخیر، کدام‌ یک از نهادهای متولی امور قرآنی، به دنبال کشف استعدادهای نهفته رفته است؟

وجود متولی منسجم، استعدادهای قرآنی را کشف می‌کند
قنبری با اشاره به این که متأسفانه نبود یک نهاد منسجم متولی امور قرآنی در استان، جامعه قرآنی را همچون فرزندی یتیم در مسیر به پیش می‌راند، اضافه کرد: ظرفیت عظیمی بین دانش‌آموزان امروز در حوزه قرآن وجود دارد و اگر متولی خاصی برای امور قرآنی وجود داشته باشد، دغدغه‌ها مطرح شده و استعدادها کشف خواهد شد.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین مراکز برای کشف استعدادهای قرآنی بین قشر نوجوان کشور است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر، این نهاد تلاش خوبی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی داشته است و نمونه آن جذب نخبگان قرآنی بوده است؛ اما باید آگاه باشیم که در این حوزه بهتر از این می‌توان عمل کرد.

این قاری ملی قرآن کریم ادامه داد: در صورتی که آموزش و پرورش اقدام به کشف استعدادهای قرآنی بین دانش‌آموزان کند، به دلیل نبود متولی منسجم و متمرکز قرآنی در کشور، این حرکت ابتر باقی می‌ماند.

قنبری یادآور شد: تشویق رهبر معظم انقلاب به تربیت حافظان قرآن، حرکتی هوشمندانه برای ترویج انس با قرآن کریم بوده و نه تنها اذهان را از پرداختن به موضوع قرائت باز نمی‌دارد، بلکه مشوق آن نیز خواهد بود.

captcha