تنها راه نجات مسلمانان وحدت امت اسلامی است
کد خبر: 1428243
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
امام‌جمعه بهنمیر:

تنها راه نجات مسلمانان وحدت امت اسلامی است

خبرنگاران افتخاری/حمیدرضا گل‌محمدی: حجت‌ا‌لاسلام شریف‌تبار در خطبه‌های نماز جمهه این شهر با توجه به جنایات اخیر اسرائیل علیه مسلمانان نوار غزه گفت: تنها راه نجات مسلمانان و کشورهای اسلامی از این همه ظلم و ستم، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسن شریف‌تبار، امام‌جمعه بهنمیر، 20 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلی المهدی(عج) با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ضمن تأکید به رعایت تقوی الهی و تبریک میلاد با برکت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع)، گفت: ماه مبارک رمضان این ضیافت الهی، ماه استجابت دعا است که هر  مسلمان روزه‌دار و مؤمن باید در این ماه مبارک از گناهانی که مانع استجابت دعا می‌شود پرهیز کند.

وی در ادامه به جود و کرم امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن مجتبی(ع) سه بار اموال خود را در راه خداوند انفاق کردند. ماه مبارک رمضان، بهار فقرا است و در این ماه عزیز تا جایی که امکان دارد باید به یتیمان و نیازمندان جامعه انفاق و بخشش کرد.

امام‌جمعه بهنمیر جنایات اخیر اسرائیل را علیه مردم بی‌گناه فلسطین محکوم کرد و ادامه داد: کشتار مردم روزه‌دار غزه به دست رژیم سفاک و نژاد‌پرست صهیونیسمی محکوم است و دنیا بداند که اسرائیل این غده سرطانی در همه فتنه‌ها و کشتار مسلمانان از جمله مسلمانان سوریه، لبنان و جنایت‌های داعش در عراق، لبنان و دیگر کشور‌ها دخالت دارد و با حمایت‌های آمریکا این استکبار جهانی و کشور‌های مرتجع منطقه انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هیچ امیدی به سازمان‌های بین‌المللی وجود ندارد و تنها راه نجات مسلمانان و کشور‌های اسلامی از این همه ظلم و ستم، همبستگی مسلمانان و امت اسلامی است.

خطیب جمعه بهنمیر ضمن  گرامیداشت روز عفاف و حجاب و اهمیت آن از دیدگاه آیات و روایات اسلامی، اظهار کرد: عفاف و حجاب برای جامعه مصونیت ایجاد می‌کند و در آرامش و امنیت خانواده و جامعه از بُعد روانی تأثیر بسزایی دارد.

حجت‌ا‌لاسلام شریف‌تبار افزود: نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها، رسانه‌های عمومی از قبیل صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات همه و همه مسئول هستند و کوتاهی در این امر مهم قابل بخشش نیست و باید با ناهنجاری‌ها در جامعه و هنجارشکنان قاطعانه برخورد شود.

خطیب جمعه بهنمیر در پایان رسیدن ایام ضربت خوردن امام علی(ع) مولی‌الموحدین را پیشاپیش  تسلیت گفت و استفاده از برکات شب‌های قدر را جهت بخشش و آمرزش گناهان و رسیدن به رستگاری در درگاه الهی دانست.

captcha