نگاهی به کتاب «مدح خورشید» گزیده خاطرات رهبری از امام خمینی(ره)
کد خبر: 1413513
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

نگاهی به کتاب «مدح خورشید» گزیده خاطرات رهبری از امام خمینی(ره)

گروه ادب: کتاب «مدح خورشید» گزیده‌ای از خاطرات مقام معظّم رهبری درباره‌ شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  کتاب «مدح خورشید» در بهار 91 تولید و در دو نوبت دیگر در سال‌های 92 و 93 تجدید چاپ شده است. این کتاب گزیده‌ای از خاطرات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّ ظلّه‌ العالی)، رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که در 136 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی گردآوری و تدوین شده است.

پرداختن به خاطرات رهبر معظم انقلاب با توجه به حضور و نقش فعال ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی و در مسیر تحولات و تاریخ معاصر کشورمان، یک ضرورت فرهنگی و ملی است. از این رو «مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی» بر آن شد که خاطرات معظم‌له را از متن بیانات ایشان استخراج و تدوین و در قالب مجموعه‏‌ای از خاطرات موضوعی منتشر کند.

این خاطرات که مقاطع مختلف حیات طیبه حضرت امام خمینی از دوران مبارزات تا سال‌های پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و سال‌های دشوار دفاع ملت انقلابی و مظلوم ایران در برابر هجوم نظام استکبار در جنگ تحمیلیی را دربرمی‌گیرد، حاوی نکاتی آموزنده از سیره مکتبی، انقلابی و اخلاقی امام راحل است که بازخوانی و توجه به آن از شرایط لازم برای شناخت و تداوم راه امام خمینی است.

فرازی از کتاب مدح خورشید را در ادامه می‌خوانید: «در آن لحظه‌یى که امام(ره) ناراحتی قلبى پیدا کرده بودند، ما به شدت نگران بودیم. وقتى که من رسیدم، ایشان انتظار و آمادگى براى بروز احتمالى حادثه را داشتند. بنابراین، مهمترین حرفى که در ذهن ایشان بود، قاعدتاً مى‌باید در آن لحظه حساس به ما مى‌گفتند. ایشان گفتند: قوى باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکى باشید، «اشدّاء على الکفّار رحماء بینهم» باشید، و اگر با هم بودید، هیچکس نمى‌تواند به شما آسیبى برساند. به نظر من، وصیت سى صفحه‌ای امام(ره) مى‌تواند در همین چند جمله خلاصه شود.

او واقعاً حکیم بود و مصداق کامل «صیرورت الانسان عالما عقلیّا مضاهیا للعالم العینى» محسوب مى‌شد. انسان احساس مى‌کرد که تمام حقایق عالم در وجود او منعکس بود. او چیزهایى را به وضوح و روشنى و با همان نورانیت نفسانى و نگاه رحمانى و حکمت خودش ـ نه با استدلال و تمهید مقدمات معمولى ـ مى‌دید و مى‌فهمید که دیگران عصازنان خودشان را به آن نقطه مى‌رساندند.»

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ تهیه این اثر می‌توانند با شماره تلفن‌های  66493548 و 66483695 تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR مراجعه کنند.

captcha