امروز را برای تأثیرگذاری اخلاقی ورزشکاران بر جوانان فردا دریابیم
کد خبر: 1412186
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
ایلکا:

امروز را برای تأثیرگذاری اخلاقی ورزشکاران بر جوانان فردا دریابیم

گروه اجتماعی: رئیس اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران، با بیان اینکه ورزشکاران به الگوهای نوجوانان و جوانان تبدیل شده‌اند، گفت: اگر می‌خواهیم نسل آینده از یک الگوی ورزشی خوب برخوردار باشد باید از امروز نسبت به تربیت اخلاقی نوجوانان و جوانان در باشگاه‌های ورزشی اقدام کنیم.

علی ایلکا، رئیس اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، با تأکید بر ضرورت توجه به روح در کنار جسم در فعالیت‌های ورزشی اظهار کرد: اخلاقیات باید در کنار مهارت‌های ورزشی پرورش یابد.
وی ساخت نمازخانه در باشگاه‌های ورزشی را یک حرکت فرهنگی دانست و گفت: ما تلاش می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف نسبت به بیان مسائل دینی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانانی که در باشگاه‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند اقدام کنیم.

شبیخون فرهنگی جدی گرفته نشد

ایلکا با بیان اینکه اگر موضوع شبیخون فرهنگی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد مورد توجه جدی و مقابه با آن در دستور کار مسئولان قرار می‌گرفت امروز چنین مشکلات فرهنگی در جامعه وجود نداشت، گفت: ورزشکاران به الگو‌های جوانان تبدیل شده‌اند و باید برای تربیت اخلاقی این قشر تلاش کرد.
وی به فعالیت ۳۵ هیئت ورزشی در شمال شرق تهران اشاره کرد و گفت: ورزشکاران هنگام حضور در کشورهای دیگر به منظور اجرای مسابقات ورزشی سفیران فرهنگی کشور هستند.
ایلکا در پایان سخنان خود یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی نیاز به زمان و برنامه‌ریزی دارد، اگر می‌خواهیم نسل آینده از یک الگوی ورزشی خوب برخوردار باشد باید از امروز نسبت به تربیت اخلاقی نوجوانان و جوانان ورزشکارمان اقدام کنیم.

captcha