اختتامیه جشنواره ملی صحیفه سجادیه برگزار می‌شود
کد خبر: 1408315
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
8 خردادماه؛

اختتامیه جشنواره ملی صحیفه سجادیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر پنجمین جشنواره دو سالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور از برگزاری اختتامیه این جشنواره طی هشتم خرداد سال جاری، در استان هرمزگان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس تقوی، دبیر پنجمین جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برگزاری اختتامیه این جشنواره طی هشتم خردادماه سال جاری، با تجلیل از نفرات برتر در استان هرمزگان خبر داد.

وی هدف از برپایی این جشنواره را درک صحیح از سبک زندگی از منظر امام سجاد(ع)، تحول در نگرش و شیوه دعا با تأکید بر روش صحیفه سجادیه، ساماندهی و بسترسازی برای پژوهش‌های دینی کاربردی با محوریت امام سجاد(ع)، کمک به تدوین شاخص‌ها و ملاک‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها با استفاده از آثار امام سجاد(ع) و ... برشمرد.

حجت‌الاسلام تقوی دبیرخانه جشنواره دوسالانه صحیفه سجادیه را واقع در دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ هرمزگان عنوان کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش علمی و هنری برگزار شد.

وی بخش علمی را شامل مسابقه کتابخوانی و درک مفاهیم  از کتاب صحیفه زندگی برگرفته از صحیفه سجادیه و رساله الحقوق امام سجاد(ع) دانست که با حضور دانشجویان و کارمندان دانشگاه برگزار شد و گفت: بخش دیگری نیز در حوزه علمی به تألیف کتاب، مقاله، پژوهش و پایان نامه از سوی دانشجویان و استادان دانشگاه اختصاص داشت.

حجت‌الاسلام تقوی بخش هنری را نیز شامل وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه، شعر، خوشنویسی، دل نوشته، داستان، مینیاتور دانست و گفت: بیش از 23 هزار نفر در بخش کتابخوانی و بیش از هشت هزار نفر در بخش‌های علمی و هنری شرکت کردند.

تجلیل از 90 برگزیده

وی با بیان اینکه در این مراسم نزدیک به 90 برگزیده تجلیل می‌شود، سخنرانان این مراسم را حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد.

وی به تولید محصولات فرهنگی مانند کتاب، پاورپوینت، بروشور و نشریه با محوریت صحیفه سجادیه از سوی دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: 88 بروشور، 45 پاورپوینت با مضامین اخلاقی و دو جلد کتاب صحیفه زندگی چاپ و به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ارسال شده است.

ارائه آثار برتر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حجت الاسلام تقوی در پایان یادآور شد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه رمضان یک غرفه ویژه ارائه آثار برتر جشنواره صحیفه سجادیه برپا می‌شود.

captcha