کلمات از وصف حضرت علی(ع) قاصر است/ علی(ع) معجزه اهدایی خدا به پیامبر(ص)
کد خبر: 1405930
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
آیت‌الله العظمی صافی تاکید کرد:

کلمات از وصف حضرت علی(ع) قاصر است/ علی(ع) معجزه اهدایی خدا به پیامبر(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در نوشتاری به مناسبت 13 رجب با بیان اینکه علی(ع) معجزه خدا به پیامبر(ص) است تاکید کرد: حقیقت این است که با جمله‎ها و کلماتی که حروف آن‌ها از 29 حرف بیشتر نیست، نمی‎توان او را توصیف و ستایش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید، در آستانه 13 رجب، در نوشتاری با عنون «حرفی است از هزاران ...» در مدح حضرت علی(ع)، نوشت: دوستی امام علی(ع)، صحیفه مومن و علامت طهارت مولد است و اگر انسان، همه زبان‎های گویا را در دهان داشته باشد و با هر کدام از آنها، جاودانه مدح و ثنا بگوید، از حرف نخستین مدح حضرت علی(ع)، بیشتر نخواهد گفت.

در این نوشتار آمده است: حقیقت این است که با جمله‎ها و کلماتی که حروف آن‌ها از 29 حرف بیشتر نیست، نمی‎توان از بزرگ بنده خاص و مخلص خدا، که در آیات بسیاری از قرآن، خداوند متعال، خود او را وصف و مدح فرموده است، توصیف و ستایش کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی عنوان کرده است: شخصیت عظیم امیرالمومنین، علی(ع) بعد از رسول خدا(ص) اشرف کلمات الهیه، اکبر آیات ربانیه، ادل دلایل جامعه، اتم براهین ساطعه، وسایل کافیه و مظهر العجایب و معدن الغرایب است و مالک کل عظمت‌های انسان مافوق و برتر و خلیفة ‎الله بر حق است.

وی افزوده است: پیامبر اعظم، عقل کل، خاتم رسل و هادی سبل(ص)، بر حسب احادیث معتبر و مشهور بین مسلمانان، از آن حضرت، آن همه تمجیدات و تعریفات رسا و پر از معنا فرموده باشد و او را با حق و با قرآن، و حق و قرآن را با او و لازم الاتصال و غیر قابل افتراق دانسته و ارزش یکی از میدان‌های جهاد آن مجاهد فی سبیل‎ الله را در راه اعلای کلمه الله و دفاع از حق، افضل از عبادت جن و انس و یا تمام امت معرفی کرده است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داده است: در چنین میدانی، دیگران در مدح و ثناء آن حضرت چه می‎توانند بگویند؟! همه در برابر آفتاب جهان تاب محمدی و دریای بیکران علم احمدی، چون ذره و قطره، بلکه از آن هم کمترند.

در نوشتار این مرجع تقلید که در پایگاه اطلاع‌رسانی ایشان آمده تصریح شده است: با این همه که علما و حکما، 14 قرن است از فضایل او گفته‎اند، تا علم، فضیلت، زهد، عدل و کمالات انسانی مورد ستایش است، آیندگان او را ستایش خواهند کرد و با این قصاید و اشعار بی‎شمار و هزاران کتاب و مقاله که پیرامون شرح شخصیت این انسان اکمل و والا نوشته‎ و همه داد سخن را داده‎اند، باز هم همانند روزهای نخست برای گویندگان و اندیشمندان، مجال سخن باز و بلکه بازتر شده است.

وی در پایان آورده است: همان طور که در احادیث شریفه بیان شده است، علی(ع) معجزه‌ای است که خداوند به رسول گرامی‌اش خاتم الانبیا(ص) عطا فرمود؛ معجزه‎ای که از همه معجزات انبیای گذشته، بزرگتر و حیرت انگیزتر است.

captcha