راه مقابله با بی‌اخلاقی‌های برخی ورزشکاران صرفا برخوردهای فرهنگی است
کد خبر: 1404778
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
نژادفلاح:

راه مقابله با بی‌اخلاقی‌های برخی ورزشکاران صرفا برخوردهای فرهنگی است

گروه اجتماعی: مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران راه مقابله با رفتارهای نامناسب برخی ورزشکاران را برخورد فرهنگی دانست و گفت: برخوردهای قانونی صرف به جایی نمی رسد.

محمدحسین نژاد فلاح، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به محور قرار گرفتن فرهنگ در هدفی که برای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است گفت: این مهم باید در ورزش نیز نمود داشته باشد و در راستای پیاده سازی اخلاقیات در ورزش قدم‌های جدی تری برداشته شود.
وی با بیان اینکه ترویج اخلاقیات در میان ورزشکاران نیازمند همکاری همه نهادها همچون صدا و سیما، رسانه ها و .... است گفت: این وزارتخانه به سهم خود برنامه های مختلفی را در راستای ترویج اخلاقیات در میان ورزشکاران در دست اجرا دارد که از جمله می‌توان به ساخت نمازخانه در باشگاه های ورزشی اشاره کرد، به نحوی که تا پایان سال جاری هیچ مجموعه ورزشی بزرگی وجود نخواهد داشت که نمازخانه نداشته باشد.

برگزاری دورهای آموزشی اخلاقی برای مربیان باشگاه ها

نژادفلاح از دیگر اقدامات صورت گرفته را اعزام مبلغ به باشگاه های ورزشی برشمرد و گفت: دوره های آموزشی با محوریت اخلاق برای مربیان و مؤسسان باشگاه های ورزشی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به وجود برخی بی اخلاقی ها در میان ورزشکاران اشاره و عنوان کرد: غالب ورزشکاران برجسته کشورمان از شایستگی های اخلاقی برخوردار هستند ولی برای عده معدودی که گاهی بد اخلاقی هایی از خود بروز می دهند باید تلاش شود تقویت اخلاقیات در کنار مهارت های ورزشی لحاظ و ورزشکاران در این دو حیطه همگام با یکدیگر پیشرفت کنند.

ورزشکاران در معرض توجه هستند

وی با بیان اینکه شاید بی اخلاقی و بداخلاقی در برخی مواقع در میان عموم مردم نیز مشاهده شود گفت: ورزشکاران به سبب ادعای روحیه اخلاقی و پهلوانی بیشتر مورد توجه هستند و باید بر اعمال و گفتارشان خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

وی راه مقابله با رفتارهای نامناسب برخی ورزشکاران را فعالیت های فرهنگی و برخورد فرهنگی دانست و گفت: ورزشکاران با پول و سرمایه این مملکت رشد کرده و تبدیل به الگویی برای جوانان شده اند و باید تلاش کنند فرزندان این مرز و بوم را با روحیه پهلوانی آشنا کنند اگر در این میان بداخلاقی هایی مشاهده می شود باید با برخورد فرهنگی این قشر از جامعه را در مسیر صحیح قرار داد و گرنه برخوردهای جدی صرف به نتیجه مطلوب نمی رسد.

مدارس همکاری کنند

وی در پایان سخنان خود از مسئولان مدارس نیز خواست تا با ارائه آموزش های مناسب به دانش آموزان این قشر از جامعه که برخی از آنان در آینده ورزشکاران جامعه ما خواهند بود را از کودکی با موازین اخلاقی آشنا کنند.

captcha