زنان با جلوگیری از اسراف، سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند
کد خبر: 1401261
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

زنان با جلوگیری از اسراف، سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت به نقش زنان در شکوفایی اقتصادی اشاره کرد و گفت: زنان می‌توانند با جلوگیری از اسراف سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد کیماسی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت امروز، 9 اردیبهشت‌ در مراسم جشن میلاد کوثر که در سپاه ناحیه مقداد رشت برگزار شد، با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی شخصیت ممتاز و برجسته‌ای است، اظهار کرد: زنان در تمامی حوزه‌های نقش تأثیرگذاری دارند.

وی ولایت‌پذیری را مهم‌ترین درس مکتب حضرت زهرا(س) خواند و عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در اطاعت از فرمان ولایت لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و ذوب شدن در ولایت و اطاعت محض از ولایت، مهم‌ترین آموزه مکتب حضرت زهرا(س) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در علم، دانش، آگاهی و مقام الهی در جایگاه ویژه‌ای قرار داشت، گفت: این عوامل هیچگاه باعث نمی‌شد که این بانوی بزرگوار از وظایف خود سر باز زنند و همواره مادر و همسری مهربان و فداکار بود؛ چراکه اعتقاد داشت خانه‌داری و تربیت فرزندان از بهترین عبادات و موفقیت در این امر از ارزنده‌ترین دستاوردهای یک زن است.

حجت‌الاسلام کیماسی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ زنان جامعه ما می‌توانند در تربیت فرزندان نقش‌آفرین باشند و از آن جایی که 90 درصد فرزندان دین خود را از مادر می‌گیرند و دین بخش عظیمی از فرهنگ را شامل می‌شود، می‌توان گفت که نقش مادران در این زمینه محوری خواهد بود.

وی به نقش زنان در شکوفایی اقتصادی اشاره کرد و گفت: زنان نقش مهمی در مدیریت داخل خانه دارند و می‌توانند با جلوگیری از اسراف سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت بر ترویج سبک زندگی فاطمی تأکید کرد و گفت: قناعت، تربیت فرزندان و شوهرداری از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) بود که باید مورد توجه زنان انقلابی ما قرار گیرد.

captcha