اعتبارات محدود، فرصت سرمایه‌گذاری و شکوفایی را نمی‌دهد
کد خبر: 1399478
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
استاندار خرسان جنوبی:

اعتبارات محدود، فرصت سرمایه‌گذاری و شکوفایی را نمی‌دهد

گروه اجتماعی: خدمتگزار با اشاره به مشکلاتی که خشکسالی بر مردم این استان تحمیل کرده و معیشت آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است، گفت:‌ اعتبارات محدود خراسان جنوبی فرصت سرمایه‌گذاری و شکوفایی را نمی‌دهد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی روز گذشته، پنجم اردیبهشت در مراسمی که به‌مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس برگزار شد، گفت: مردم خراسان جنوبی، مردمی ولایتمدار، متدین، صبور و همواره حامی ولی فقیه و دولت بوده و هستند.



وی با اشاره به مشکلاتی که خشکسالی بر مردم این استان تحمیل کرده و معیشت آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است، افزود: در حال حاضر 400 روستای خراسان جنوبی به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود که این موضوع موجب مهاجرت بی‌رویه مردم از روستاها به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه شده است.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات محدود استان فرصت سرمایه‌گذاری و شکوفایی را نمی‌دهد، اظهارکرد: اجرای پروژه راه‌آهن در خراسان جنوبی یکی دیگر از خواسته‌های مردم استان است که بدون‌شک نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذار و پیشرفت این استان خواهد داشت.



خدمتگزار با تأکید بر اینکه درآمد سالانه مردم استان خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار پایین است، یادآور شد: درآمد یک خانواده روستایی در رتبه 29 و درآمد یک خانواده شهری در رتبه 27 قرار دارد که این امر نشان از قانع بودن و سخت کوشی مردم این خطه دارد.



وی خواستار اختصاص اعتبارات بیشتری به مدیریت بحران خراسان جنوبی شد و اظهار امیدواری کرد در این راستا از اعتبارت مصوب مجلس که در اختیار معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهوری قرار می‌گیرد از طریق وزارت کشور سهم بیشتری برای رفع مشکلات مدیریت بحران به خراسان جنوبی اختصاص یابد.

captcha