شکوفایی اقتصاد و فرهنگ در گروی محیط زیست سالم است
کد خبر: 1398472
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

شکوفایی اقتصاد و فرهنگ در گروی محیط زیست سالم است

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ به شکوفایی برسیم باید به محیط زیست و فرهنگ‌سازی آن توجه شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، پرویز آرامنش، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز، دوم اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در ابتدای منطقه گردشگری بند دره بیرجند برگزار شد، گفت: محیط زیست سالم و پاک در تحقق نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نقش مهمی دارد.



وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ به شکوفایی برسیم باید به محیط زیست و فرهنگ‌سازی آن توجه شود، افزود: در دولت تدبیر و امید بحث محیط زیست جدی گرفته شده است و امیدواریم امسال وضعیت محیط زیست کشور بهتر از گذشته شود.



مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با تأسی از آموزه‌های دینی روز به روز مشکلات زیست محیطی کاهش می‌یابد، بیان کرد: خداوند نعمت‌هایی را به‌‌عنوان امانت در اختیار انسان‌ها قرار داده است و در آموزه‌های دینی نیز تأکید زیادی بر حفظ محیط زیست شده است.



آرامنش از اختصاص 925 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد و گفت: هم‌چنین اعتبارات استانی 327 میلیون تومان است.



وی یادآور شد: تنها یک روز نباید به روز زمین پاک نام‌گذاری شود بلکه باید هر روز به این مهم و پاک بودن محیط زیست توجه شود.

captcha